۱۳۹۲ فروردین ۱۹, دوشنبه

بیستم فروردین ماه نود و دو


یورو نیوز و افزایش مشترکان در افریقای جنوبی
شبکه «نمایش» در فصل بهار هر روز فیلم طنز پخش می‌کند
کیانیان «شمس» و «تارخ» مولانای سریال «جلال‌الدین»
راهیابی تولیدات صدا و سیما به جشنواره ‌های بین‌المللی


یورو نیوز و افزایش مشترکان در افریقای جنوبی

یورونیوز در حال پیوستن به dstv در افریقا جنوبی میباشد و بدیت ترتیب این کانال بالای ۳٫۵ میلیون مشترک در افریقای جنوبی خواهد داشت .

به احتمال فراوان از ۹ اپریل این مسئله اتفاق خواهد افتاد .
شبکه «نمایش» در فصل بهار هر روز فیلم طنز پخش می‌کند
 
با آغاز سال ۹۲، شبکه نمایش دیگر باکس انیمیشن در ساعت ۱۵ نخواهد داشت.
پس از تعطیلات نوروزی و از تاریخ هفدهم فروردین ماه، باکس سینمای ملل از ساعت ۱۷ به ساعت ۱۵هر روز، به جای انیمیشن، منتقل می‌شود.
از تاریخ هفدهم فروردین تا پایان خرداد یعنی در فصل بهار، شبکه نمایش هر روز ساعت ۱۹ یک فیلم طنز، در قالب باکس طنز پخش خواهد کرد.

کیانیان «شمس» و «تارخ» مولانای سریال «جلال‌الدین»
 
«مهدی همایونفر» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: مجموعه تلویزیونی «جلال‌الدین» با محوریت داستان زندگی مولانا مراحل تولید خود را سپری می‌کند.
وی ادامه داد: این سریال ۱۸ قسمتی از سه فاز کودکی، جوانی و میانسالی و پیری تشکیل شده است که تا به حال فاز اول آن به کارگردانی «شهرام اسدی» ساخته شده و تولید فازهای دوم و سوم به دلیل مشکلات مالی فعلا متوقف است.
همایونفر اظهار داشت: در فاز اول که حدود ۶ الی ۷ قسمت سریال را تشکیل داده، فقط به دوره کودکی مولانا توجه داشته‌ایم و علی دهکردی، شبنم مقدمی، گیتی نصیریان و در آن ایفای نقش کرده‌اند. ضمن اینکه نقش کودکی این شخصیت را هم محمدجواد جعفرپور ایفا کرده است و در حال حاضر مراحل تدوین را سپری می‌کند.
وی توضیح داد: فاز اول در خوانسار، اصفهان و کاشان تصویربرداری شده چون فضای معماری دوران کودکی مولانا که بلخ بوده کاملا ایرانی بوده است. اما در دوران جوانی در بغداد بوده و اواخر عمر را هم در قونیه سپری کرده است.
همایون‌فر در پاسخ به این پرسش که آیا برای ساخت فازهای دوم به این شهرها سفر خواهید کرد یا دکور آن را بازسازی می‌کنید؟ توضیح داد: بخشی از دکورهای سریال که مربوط به فاز سه و قونیه است، در شهریار ساخته شده است. البته هنوز ساخت فازهای بعدی به تصمیم سازمان صداوسیما بستگی دارد.
وی درباره بازیگران نقش مولانا و شمس تبریزی نیز تصریح کرد: فعلا که ساخت سریال به دلیل مشکلات مالی متوقف است. سازمان صداوسیما نیز عنوان کرده است که تصمیم دارد فازهای بعدی را با دو کارگردان دیگر کار کند. اما تا به حال حضور «رضا کیانیان» برای ایفای نقش شمس قطعی شده و با «امین تارخ» برای ایفای نقش مولانا صحبت شده است. اگر تصمیم بر ساخت فازهای دو و سه به کارگردانی شهرام اسدی گرفته شود، همین دو بزرگوار نقش‌ها را ایفا خواهند کرد اما اگر کارگردان عوض شود، احتمال دارد حضور آقای تارخ بنا بر نظر کارگردان منتفی شود و از یک نابازیگر برای ایفای نقش مولانا استفاده شود.
وی درباره آغاز ساخت فازهای دوم و سوم سریال «جلال‌الدین» نیز عنوان داشت: ما فقط منتظر تامین بودجه هستیم و امیدوارم مشکل سریال به زودی حل شود. چون ترکیه درباره مولانا بسیار مدعی و مصمم است و ما علاقه‌ای نداریم که به علت تعللمان این شخصیت را متعلق به خود کنند و بنا بر علاقه خودشان درباره آن سریال بسازند.
وی درباره موضوعیت سریال نیز گفت: سریال به زندگی این شخصیت تاریخی می‌پردازد و فراز و نشیب‌های آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. بخش عمده‌ای از سریال به آشنایی او با شمس می‌پردازد.
راهیابی تولیدات صدا و سیما به جشنواره ‌های بین‌المللی
 
راهیابی تولیدات صدا و سیما به جشنواره ‌های بین‌المللی
* در بخش جشنواره بین المللی پلیسی مسکو ؛
دو اثر از تولیدات صدا و سیما به پانزدهمین جشنواره بین المللی پلیسی مسکو راه یافت .
به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین الملل رسانه ملی ، تله فیلم « کویر» به کارگردانی مهدی محمدی و علی خزاعی‌ ، تولید مرکز خراسان رضوی و سریال « دیوار» به کارگردانی سیروس مقدم از تولیدات شبکه یک سیما ، موفق به راهیابی به بخش مسابقه جشنواره بین المللی پلیسی مسکو شدند .
شایان ذکر است بنا به اظهارات واحد جشنواره مرکز امور بین الملل صدا و سیما ، این جشنواره « ۲۸ فروردین تا اول اردیبهشت » سالجاری در مسکو برگزار می‌شود.
* در بخش جشنواره مستند الجزیره قطر ؛
مستند « در جستجوی پلنگ ایرانی » به کارگردانی ؛ فتح الله امیری، تولید مرکز مازندران بهنهمین جشنواره مستند الجزیره قطرراه یافت .
پلنگ ایرانی که بزرگترین زیرگونه پلنگ دنیاست، متاسفانه در خطر انقراض قرار دارد و این مستند به بررسی وضعیت زیست محیطی پلنگ ایرانی در ارتفاعات البرز می پردازد. جشنواره مذکور« ۲۹ فروردین تا ۱ اردیبهشت » سالجاری در « دوحه قطر » برگزار می‌شود .
* در بخش جشنواره محیط زیستی ابوظبی ؛
مستند « نسل » موفق به راهیابی به جشنواره محیط زیستی ابوظبی شد . سوژه برنامه مذکور در خصوص بررسی پوشش گیاهی منطقه خوزستان و رویش گیاهی به نام ” نسل ” است. جشنواره فوق «۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت » سالجاری در« ابوظبی امارات » برگزار می‌شود .
* در بخش تولیدات رادیویی ؛
-چهار اثر رادیویی به شرح ذیل به بخش مسابقه جشنواره پریکس مارولیک کرواسی راه یافت؛
۱- نمایش رادیویی« چولی قزک» به تهیه کنندگی؛ سکینه پیرامی، تولید مرکز خراسان جنوبی.
۲- مستند« چمچمه خاتون » به تهیه کنندگی ؛ خسرو رسولی ، تولید مرکز زنجان .
۳- مستند« صید گشا » به تهیه کنندگی؛ معصومه ناصری ، تولید مرکز خلیج فارس .
۴- برنامه « قصه گویی در خانواده » به تهیه کنندگی؛ مرضیه طبرستانی، تولید صدای آشنا .
گفتنی است ؛ ۷۳ اثر از ۲۳ کشور در این جشنواره شرکت کرده اند. ‌جشنواره رادیویی پریکس مارولیک « ۲۸ اردیبهشت تا ۴ خرداد » سالجاری در شهر « هاوار کرواسی» برگزار خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: