۱۳۹۲ اردیبهشت ۳, سه‌شنبه

چهارم اردیبهشت ماه نود و دو

آیا با انتقال شبکه های فرکانس ۱۲۰۳۴ یاه ست به ۱۱۹۰۰ موافقید؟
افزایش نویزهای محلی و رابطه ان با بینندگان یاهست
هشدار یوسف تیموری به مردم درباره ماهواره
پرهزینه‌ترین مستند تاریخ روی آنتن می‌رود
اکران "گذشته" اصغر فرهادی در ایران
20 نکته از زندگی حامد بهداد و رضا عطاران


آیا با انتقال شبکه های فرکانس ۱۲۰۳۴ یاه ست به ۱۱۹۰۰ موافقید؟
1 - Copy 
 مدتی است گزارش هایی از نویز و اختلال بر روی فرکانس ۱۲۰۳۴ ماهواره یاه ست به دست ما رسید. طبق همین، طبق تماس هایی که داشته ایم، درخواست انتقال شبکه های فرکانس ۱۲۰۳۴ به ۱۱۹۰۰ را به گوش مسئولین رساندیم. طبق همین خبر نظرسنجی در پیج رسمی Yahsat News که اخبار این ماهواره به زبان فارسی را منتقل می کند، مبنی بر انتقال شبکه های ۱۲۰۳۴ به ۱۱۹۰۰ انجام شده است.
فرکانس ۱۱۸۸۱ این ماهواره به دلیل برابر بودن بازه فرکانسی با شبکه های داخلی ایران بر روی عرب ست، تا کنون هیچ اختلال و پارازیتی را بر خود ندیده! برای همین، از آنجایی که فرکانس ۱۱۹۰۰ نیز یکی از فرکانس هایی است که این خصوصیت را داشته و متعلق به ایرانیان است، این پیشنهاد مورد بازبینی قرار گرفته است.
با این کار هیچ گونه نویزی حتی احتمالی بر روی شبکه ها دریافت نخواهد شد!
لطفا حتما در نظرسنجی زیر شرکت نمایید:
https://www.facebook.com/questions/611316155562556

افزایش نویزهای محلی و رابطه ان با بینندگان یاهست
yahsat 
مجددا از سه روز قبل نویزهای محلی در تهران افزایش پیدا کرد .این مسئله سالها کما بیش در حال اجرا هست و تفاوت بزرگ اون از تابستان سال گذشته این هست :
وجود ماهواره yahsat
با ورود جم گروپ به این ماهواره و انتخاب سیگنال ۱۱۸۸۱ سبب شد از تابستان گذشته بینندگان بسیاری در شهرهای دارای نویز به این ماهواره روی بیارن .نکته مهم هم این بود که با افزایش نویزها یوتلست هم بیشترین سهم رو داشت و مردم قید یوتلست رو زده و لنبی رو همراه با یک دیش و یا قیچی به سمت یاهست تنظیم کردند ..
در پاییز کانالهای hd هم روی ایر رفتند تا بینندگان این مسیر حتی بدون نویز محلی هم افزایش پیدا کند ..این قصه تا سه روز قبل نیز در حال اجرا بود تا اینکه در سری جدید نویزها مردمی که دارای رسیور hd نیستند هم میتوانند gem gunior  طپش رو هم داشته باشند که این مسئله نیزبسیار کمک کرده به افزایش بینندگان مسیر یاهست .
تنها مشکل این مسیر انتخاب فرکانس۱۲۰۳۴ هست که بنده پاییز پارسال در فرومی که بودم بارها درخواست کردیم که کانالهای hd به ترانسپاندر ۱۱۹۰۰ منقل شوند تا بینندگان یاهست مشکلی برای این کانالها هم نداشته باشند که ظاهرا دوست محترم اهورای عزیز قدمهای بسیار خوبی در این رابطه برداشته اند .
ماهواره یاهست قابل زدن هست ولی قضیه این هست که چون این مسیر کاملا با یوتل و هاتبرد فاصله داره برای زدن نویز متمرکز باید حتما جای دکلهای ارسال پارازیتهای محلی رو تغییر بدهند تا کاملا بر این مسیر مشرف بشوند .دقت کنید درست هست که نویزهای محلی بصورت سیگنالی هست و مسیر تاثیری نداره ولی نحوه قرار گیری مسیرها در این رابطه بسیار مهم هست  باید برای ایجاد نویز متمرکز حتما دکلها هم مکان مناسب و مشرفی داشته باشند .
دوستان به صحبتهای غیر فنی و سیاسی هم توجه ای نداشته باشند که هدف این هست تا کانالهای غیر سیاسی به یک ماهواره ایمن بروند تا سر مردم گرم شوند !!!!تجربه بنده در نویزهای محلی از سال ۱۳۸۱ خلاف این تحلیلها را نشان میدهد !
در پایان این مطلب جالب رو هم براتون نقل کنم که دیروز در هنگام نصب در یک ساختمان نا تمام کارگر افغانی از من پرسید این مسیر کدام سمت هست ؟بهش گفتم مسیری که کانالهای افغانی زیادی داره !!!سریعا با خوشحالی گفت :یعنی ایرانیها با کانالهای ما حال میکنن!!!من هم سریعا گفتم خیر ورود کانالهای ایرانی به این مسیر باعث شده !!!!زیاد خوشحال نشو

هشدار یوسف تیموری به مردم درباره ماهواره
 
یوسف تیموری بازیگر سریال خروس که برای شبکه دو سیما ساخته می شود گفت: مردم نسبت به تلویزیون کم لطف شده اند و بیشتر وقتشان را صرف تماشای محصولات کشورهای دیگر می کنند اما باید بدانند ممکن است در آینده دچار چندگانگی فرهنگی شوند.
سینما پرس: یوسف تیموری بازیگر سریال خروس که برای شبکه دو سیما ساخته می شود گفت: مردم نسبت به تلویزیون کم لطف شده اند و بیشتر وقتشان را صرف تماشای محصولات کشورهای دیگر می کنند اما باید بدانند ممکن است در آینده دچار چندگانگی فرهنگی شوند.
یوسف تیموری، بازیگر نقش کامران در سریال «خروس»  اظهار داشت: نقش من در این سریال پسری به نام کامران است که همان خروس این مجموعه تلویزیونی است که به دلیل کار در پیتزا فروشی، «خروس» مجبور است برای جلب توجه مشتریان لباس عروسک خروس را به تن کند.
وی ادامه داد: علاوه بر این، شخصیت کامران علاقه خاصی به حیوان خروس دارد و در یک سکانس که قرار است سر خروسی را ببرند حال کامران دگرگون می شود.
تیموری که پیش از این در سریال طنز «راه در رو» با آقاخانی همکاری داشته است، بیان کرد: سعید آقاخانی کارگردان و مصطفی کیایی نویسنده این سریال را از سالها پیش می شناسم و با آنها همکاری داشته ام و حتی به واسطه این افراد وارد تلویزیون شده ام.
وی در خصوص فیلم نامه سریال «خروس» اظهار داشت: مصطفی کیایی در عین حال که طنز می نویسد می تواند برداشت جدی از کارش را به خوبی به مخاطب انتقال دهد و طنزهای ریز و نهفته ای را در مطلبش می گنجاند و خوشبختانه از آن دسته از نویسندگان نیست که یک صفحه از دیالوگ های بامزه اش را به بازیگر تحویل دهد و به نظر من فیلم نامه این سریال دارای طنزی قوی است.
بازیگر نقش خروس درخصوص تصویربرداری با دوربین روی دست توسط امیر معقولی در این سریال بیان کرد: برای ساخت این سریال، معقولی و آقاخانی با هم هماهنگ هستند حتی من بیشتر اوقات برای بازی با معقولی هماهنگ می کنم. وی با تصویربرداری از زاویه های سخت و عجیب غریب جذابیت خاصی به صحنه ها می بخشد.
تیموری با اشاره به حضور کمرنگ طنز در تلویزیون در سال های اخیر افزود: مدتی است حضور سریال های طنز در تلویزیون کمرنگ و کار خوبی ارائه نشده اما از نظر من این نوع طنز جایش در تلویزیون خالی است.
وی با اشاره به اینکه مردم نسبت به تلویزیون کم لطف شدند ادامه داد: انقدر سیستم های ارتباطی زیاد شده که مخاطب به همه جور سریال و تولیدات کشورهای دیگر به راحتی دسترسی دارد اما بعدها این نسل و نسل بعدی متوجه می شوند که دچار اشتباه و چندگانگی شده اند چرا که در کشوری زندگی می کند که از لحاظ فرهنگی با شرایط آن سریال ها هماهنگی ندارد.

پرهزینه‌ترین مستند تاریخ روی آنتن می‌رود
 
مستند «باراکا» که یکی از بزرگترین و پرهزینه‌ترین مستندهای تاریخ سینمای مستند جهان است، مهمان شبکه مستند سیما خواهد شد.
به گزارش اول نیوز به نقل از ایسنا، مستند «باراکا» به کارگردانی ران فریکه محصول سال ١٩٩٢ کشور آمریکا بوده و فیلمنامة آن توسط کنستانتین نیکولاس و برادرش به نگارش درآمده است.
ران فریکه به دنبال یافتن آنچه که در گذشته انسان‌ها رخ داده و برای زنده کردن این وقایع و روندها به کشورهایی چون تانزانیا، چین، برزیل، ژاپن، کویت، کامبوج، ایران، نپال و کشورهای دیگر رجوع می کند و سعی می کند انسان را به راز زندگی و روح طبیعت رهنمون سازد.
در این فیلم مناسک دینی و سنتی جالبی از فرهنگ‌های گوناگون نشان داده می‌شود. این مستند از پرهزینه‌ترین مستندهای تاریخ است که در سفری دور و دراز از شرق تا غرب و از دور افتاده ترین و ناشناخته‌ترین سرزمین‌ها تا صنعتی‌ترین و مدرن‌ترین کشورهای جهان به دنبال کشف رازی نهفته در ملل و اقوام بشر در این پهنه خاکی است.
در طول این مستند هیچ گوینده‌ای سخن نمی‌گوید تنها صدای فلوتی مرموز در پس صداهای طبیعی فیلم لحظه به لحظه بیننده را به عمق ناشناخته مضمون و تصاویر خود می‌برد.
«باراکا» پنجشنبه، ۵ اردیبهشت ساعت ۲۲ و به مدت ۹۷ دقیقه از شبکه مستند پخش می‌شود.

اکران "گذشته" اصغر فرهادی در ایران
 
علی سرتیپی: اکران فیلم سینمایی "گذشته" به کارگردانی اصغر فرهادی در ایران حتمی است.
به گزارش افکارنیوز، به گفته علی سرتیپی فیلم سینمایی "گذشته" به کارگردانی اصغر فرهادی از خردادماه در گروه سینما آفریقا روی پرده می‌رود.
علی سرتیپی مدیر فیلمیران که پخش فیلم "گذشته" اصغر فرهادی در ایران را برعهده دارد گفت: اکران فیلم سینمایی "گذشته" به کارگردانی اصغر فرهادی در ایران حتمی است.
به گفته وی، "گذشته" خرداد ماه سال جاری در گروه سینما آفریقا به نمایش درخواهد آمد.
فیلم سینمایی "گذشته" به کارگردانی اصغر فرهادی جدیدترین ساخته این کارگردان در کشور فرانسه ساخته شده است. در این فیلم علی مصفا نقش اول فیلم را بازی می‌کند. طاهر رحیم و برنیس برژو از دیگر بازیگران این فیلم هستند. این فیلم داستان مردی ایرانی است که در حال جدایی از همسر فرانسوی خود است. وی در آستانه طلاق پی می‌برد که همسرش با مرد دیگری در ارتباط بوده است و ...

20 نکته از زندگی حامد بهداد و رضا عطاران
 
-حامد بهداد به واسطه رامبد جوان و پيشنهاد او به همايون اسعديان وارد سينما شد. او براي فيلم «آخر بازي» رل خود را به بهداد داد، قبل از آن بهداد در دفتر تبليغاتي رامبد كار مي‌كرد و ضمن تحصيل در رشته تئاتر آچار فرانسه اين دفتر تبليغاتي بود.

10 نکته درباره حامد بهداد
1-حامد بهداد به واسطه رامبد جوان و پيشنهاد او به همايون اسعديان وارد سينما شد. او براي فيلم «آخر بازي» رل خود را به بهداد داد، قبل از آن بهداد در دفتر تبليغاتي رامبد كار مي‌كرد و ضمن تحصيل در رشته تئاتر آچار فرانسه اين دفتر تبليغاتي بود.
2- حامد در تهران به دنيا آمده اما در نيشابور بزرگ شده كه اين مهاجرت به دليل شرايط شغلي پدرش پيش آمده است. بهداد به نيشابور و مردمش تعصب خاصي دارد و هميشه از ويژگي‌هاي آنها تعريف و تمجيد مي‌كند.
3- با حضور در نيشابور مدل رفتاري او و لباس پوشيدنش نسبت به همسن و سال‌هايش كلا تغيير مي‌كند. رفتار پدر و مادرش هم با او تغيير مي‌كند و او اولين كتك را از پدرش در اين شهر ‌خورد كه برايش خاطره‌انگيز است!
4-پدر حامد ورشكسته مي‌شود و خانواده بهداد مجبور مي‌شوند به مشهد مراجعت كنند. پدر او اهل شعر و شاعري است و خانواده‌اش هم اهل مسابقه مشاعره بودند.
5- فردي كه بيشترين تاثير را روي زندگي حامد گذاشته سيدمحسن شهرنازدار است كه حامد تمام اطلاعات شفاهي‌اش را با او چك مي‌كند. حامد هرازگاهي به خراسان و سراغ او مي‌رود، شهرنازدار روزنامه نگار بوده و در زمينه موسيقي و معماري كتاب‌هايي نوشته است.
6- حامد گفته در دوران دانشجويي و زماني كه تئاتر مي‌خوانده فقر شديدي را تحمل كرده و سختي زيادي كشيده است.
7- بهداد حدود 2 سال پيش به كانادا رفت و قصد داشت براي تحصيل در اين كشور اقامت كند اما بحث بازي در فيلم آدمكش كه پيش آمد، باعث برگشت او شد.
8- بهداد از 9 سالگي تئاتر بازي كرده و  عاشق بازيگري است. او به مارلون براند عشق مي‌ورزد و اين را مخفي هم نكرده كه دوست دارد اداي او را دربياورد. حامد گفته حتما روزي اسكار مي‌گيرد و نوبل و اسكار برايش مهم است.
9- بهداد گفته براي بازي در يكي از فيلم‌هاي تئوآنجلو پلوس، فيلمساز شهير و فقيد يوناني به او پيشنهاد شده اما ريسك نكرده و اين پيشنهاد را رد كرده است. او پيشنهاد بازي در  فيلم «درباره الي» را هم رد كرد!
10- بهداد كه امسال 40ساله خواهد شد هنوز ازدواج نكرده است. او از عشق تعريفي فلسفي دارد و مي‌گويد با وجود اعتقاد به زندگي مشترك همسر يك سوپراستار شدن دشواري‌هاي زيادي دارد. خودش گفته دوست دارد ازدواج كند و بچه‌دار شود اما الان شرايطش مناسب نيست!

10 نكته درباره رضا عطاران
1- عطاران 2 تا 3 هفته بعد از ممنوع‌الكار شدن در سيما ازدواج مي‌كند و در آن زمان مجبور مي‌شود براي امرار معاش دست به كارهاي جالبي بزند. از جمله اينكه با فردي دفتر پخش مواد غذايي داير مي‌كند و با يك وانت زامياد آبي‌رنگ به سوپرماركت‌ها رفته و مربا، چيپس، پفك و... پخش مي‌كرده است!
2- عطاران از آن دست اهالي هنر است كه علاقه زيادي به فوتبال و هواداري از تيم‌هاي سرخابي ندارد. جالب اينكه او به دليل نوستالژي كودكي‌اش از فوتبال‌هايي كه ديده تيم‌هاي ملي برزيل و هلند را توامان دوست دارد.
3- او جزو بازيگران و كارگرداناني است كه زياد سيگار مي‌كشد. خودش مي‌گويد براي 2 سال سيگار را ترك كرده اما نتوانسته ادامه دهد و دوباره شروع به كشيدن کرد.
4- رضا عطاران كلا با كتاب خواندن بيگانه است زيرا مثل خيلي از مردم فرصتش را ندارد. خودش گفته اهل اي‌ميل، اينترنت و فيس‌بوك هم نيست. او مي‌خواهد موبايل را هم كنار بگذارد تا كلا از دنياي تكنولوژي دور باشد.
5- رضا برخلاف بسياري از ستاره‌ها نه ماشين دارد نه دلبسته اين چهار چرخ پرزرق و برق است. او پيش از اين 5،4 ماشين داشته كه هيچ‌كدام را دوست نداشته است.
6- برخلاف اينكه خيلي‌ها فكر مي‌كنند رضا آدم بذله‌گويي است خودش گفته اصلا بلد نيست جوك تعريف كند و طوري جوك تعريف مي‌كند كه هيچ‌كس خنده‌اش نمي‌گيرد.
7- عطاران در يك خانواده نسبتا پرجمعيت رشد كرده و 4 برادر و خواهر دارد كه هيچ‌كدام مثل او در كارهاي هنري فعاليت نمي‌كنند. رضا با وجود اينكه سال‌هاست ازدواج كرده ابتدا با همسرش توافق كرده بود صاحب فرزند نشود تا اينكه 5،4 سال قبل صاحب يك دختر شد.
8- پدر رضا از ابتدا هيچ علاقه‌اي به شغل او نداشت. آقاي عطاران بزرگ كارمند دفتر ترمينال اتوبوسراني مشهد بوده و زماني كه رضا در نوجواني براي گروهي از دوستانش اجراي خانگي داشته از راه مي‌رسد و همه مهمان‌ها را بيرون مي‌ريزد.
9- مدتي گفته شد عطاران با مديري قهر است اما خودش گفته به دليل نوع كارهاي مديري و كاراكترهايش دوست ندارد در كارهاي او بازي كند. البته عطاران گفته از خدايش است مديري در كارهاي او بازي كند. اين زوج بعد از سال‌ها از حضور در برنامه ساعت خوش در سريال قلب يخي با يكديگر همبازي شدند.
10- عطاران سال 1373 در 26سالگي ازدواج كرد. فريده فرامرزي همسر اوست كه ابتدا كار تئاتر انجام مي‌داده، در فيلم‌هايي مثل صندلي خالي هم بازي كرده و كانديداي دريافت جايزه هم شده اما امروزه بيشتر كار تدوين انجام مي‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست: