۱۳۹۲ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

پنجم اردیبهشت ماه نود و دو

فیلم‌های آخر هفته شبکه‌های سیما
پخش مجموعه جدید غرور و تعصب در شبکه بی بی سی فارسی
«دودکش» سریال رمضانی شبکه یک شد
رادیو دانش ۴ اردیبهشت افتتاح می‌شود
ضرغامی: تکلیف پخش مناظره‌ها روشن نشده است
"فامیل دور" سبقت را از کلاه قرمزی ربود


فیلم‌های آخر هفته شبکه‌های سیما
 
فیلم سینمایی « نبرد خاموش » به کارگردانی آلن ماک فلیکس چونگ، پنجشنبه ۵ اردیبهشت ماه ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش می شود.
پنجشنبه و جمعه ۵ و ۶ اردیبهشت ماه فیلم های سینمایی و تلویزیونی «نبرد خاموش»، « شرلوک‌هلمز؛ بازی سایه ها » ، « لوراکس »، « قهرمان دوست داشتنی »، « افسانه ببر بزرگ جنگل »، « از دور دست »، «حقیقت محض »، « چند کوچه پایین‌تر »، « آرزوهای بزرگ (قسمت اول) » ، « محافظین و مهاجمین » ، « داستان » ، « مشکلات یک مرد محترم »، « آرزوهای بزرگ (قسمت دوم) »/ « هالو » ،« پلیس های ناخلف» / « ماداگاسکار۳ » ، « نهایت سرعت»/ «پامرغی آمریکایی »، « جاده بی انتها »/ « ظرف غذای استنلی» از شبکه‌های سیما روی آنتن می رود.

شـبـکـه یــک
فیلم سینمایی « نبرد خاموش » به کارگردانی آلن ماک فلیکس چونگ، پنجشنبه ۵ اردیبهشت ماه ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش می شود. در این فیلم با بازی زو ژون و تونی لونگ جیووایی خواهید دید: “هه نینگ” دختر جوانی است که عضو گروه شنود ارتش چین در دهه پنجاه می باشد. آنها که در کار ردیابی خرابکاران هستند متوجه می شوند که بسیاری از امواج رادیویی متعلق به گروه های خرابکارای به صورت ناگهانی قطع شده اند. در پی این اتفاق “هه نینگ” مامور می شود تا از چین به شانگ های رفته و یک کوک کننده پیانو را به پکن منتقل کند. این مرد نابینا که “سان یی” نام دارد از قدرت شنوایی بسیار بالایی بر خوردار است و با تعلیماتی که تحت نظارت “هه نینگ “می بیند، می تواند بسیاری از امواج مفقوده را کشف نماید.فیلم سینمایی « نبرد خاموش » محصول سال ۲۰۱۲ هنگ کنگ چین است.
فیلم سینمایی « شرلوک هلمز ؛ بازی سایه ها» به کارگردانی گای ریچی، جمعه ۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.داستان « شرلوک هلمز ؛ بازی سایه ها » محصول سال ۲۰۱۱ آمریکا از این قرار است که: شرلوک هلمز به همراه دوست و همکار صمیمی اش دکتر واتسون در پی دستگیری بزرگترین جنایتکار فرانسه به نام دکتر “موریارتی” بر می آیند. او با اجیر کردن شخصی به نام “رنه” شروع به بمب گذاری در شهر کرده و به صورت همزمان از شخصی به نام” سباستین” می خواهد که در شلوغی شهر رقبای او را یکی پس از دیگری بکشد. شرلوک هلمز با یافتن “سمیزا”که خواهر “رنه” می باشد، رد او را یافته و درپی تعقیبش بر می آید. جود لو و رابرت دانی جونیور در این فیلم بازی کرده اند.

شبکه دو
انیمیشن « لوراکس» به کارگردانی کریس ریناد ، پنجشنبه ۵ اردیبهشت ماهساعت ۸ در قالب « سینما صبحانه» از شبکه دو سیما پخش خواهد شد .در خلاصه داستان انیمیشن محصول سال ۲۰۱۲ آمریکا آمده : پسر دوازده ساله ای سعی می کند درختان را که عده ای سود جو از بین برده اند تا بتوانند اکسیژن را بفروشند، دوباره به سرزمینش برگرداند.
انیمیشن « قهرمان دوست داشتنی » به کارگردانی کیونگ هو لیو و تهیه کنندگی دنیل چوبا، مارک دیپه، جاشوا سوهن، پنجشنبه ۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه دو سیما روی آنتن می رود. در خلاصه داستان انیمیشن محصول سال ۲۰۱۲ کره جنوبی و آمریکا آمده : جانی، یک کوالای سفید رنگ است که توسط دوستانش مورد تمسخر واقع می شود. او جنگل کوالاها را ترک می کند و سفری را آغاز می‌کند. در ابتدا با یک میمون گنگ و یک موش صحرایی آشنا می شود . جانی با آنها به سیرک می رود و در سیرک مشغول به کار می شود. اما پس از مدتی دیگر مورد توجه مردم نیست، پس سیرک را ترک می‌کند. موش صحرایی و میمون نیز با او همراه می شوند. آنها به جنگلی می رسند، اما به محض ورود می‌بینند که اهالی جنگل موردحمله گرگ ها واقع شده اند و در حال مبارزه با آنها هستند. جانی که مشغول تماشای این مبارزه است. کوالای ماده ای را می بیند که
انیمیشن « افسانه ببر بزرگ جنگل » به کارگردانی و تهیه کنندگی دیوید آلاکس و اریک توستی، محصول سال ۲۰۱۲ فرانسه ، جمعه ۶ اردیبهشت ماه ساعت ۸ در قالب « سینما صبحانه » از شبکه دو سیما پخش می شود. داستان انیمیشن « افسانه ببر بزرگ جنگل » از این قرار است که : تعدادی شیر دریایی به یک گروه پنگوئن حمله کرده و تعدادی از تخم های آنها را به آب می ریزند و بقیه را نگه می دارند تا پنگوئن ها برای حفظ تخم هایشان برای غذای شیرها، ماهی بگیرند. یکی از تخم ها که به آب افتاده توسط یک ببر نگهداری و بزرگ می شود. این پنگوئن پوست خود را شبیه ببر رنگ می کندو وقتی اتفاقی متوجه می شود که
فیلم تلویزیونی « از دور دست » به کارگردانی و تهیه کنندگی رامین محسنی ، جمعه ۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می شود . در این فیلم با بازی مهدی میامی، کورش تهامی، داریوش ارجمند زندگی یک جوان در شهر تهران در سه موقعیت متفاوت روایت می شود.
فیلم سینمایی « حقیقت محض» به تهیه کنندگی مارک فرید من ، جمعه ۶ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد . در خلاصه داستان فیلم آمده : «راشِل» خبرنگار یکی از روزنامه های پر تیراژ آمریکا است که به طور نامعلومی از معمای ترور رئیس جمهور آمریکا با خبر می شود. طبق گفته اِن اِس اِی، سیا و مقامات رسمی آمریکا، ترور رئیس جمهور برنامه دولت ونزوئلا بوده است. در نتیجه و به تلافی این داستان، آمریکا حمله گسترده هوایی به چند شهر مهم و مراکز اقتصادی ونزوئلا انجام می دهد، حال آنکه ادعای آنها بر این بوده است که هدف این حملات، تأسیسات نظامی است. راشل متوجه می شود ترور رئیس جمهور در واقع سناریوی مقامات آمریکایی بوده که به وسیله سیا طراحی شده است. چرا که این صحنه سازی بهانه ای برای حمله به ونزوئلا را برای آمریکا فراهم می نماید. راشل این خبر را به روزنامه می دهد و رود لوری درسال ۲۰۰۷ فیلم سینمایی « حقیقت محض» محصول آمریکا راکارگردانی کرده است .

شبکه سه
فیلم تلویزیونی « چند کوچه پایین تر» به کارگردان سیروس رنجبر و تهیه کنندگی سید احمد کاشانچی، پنجشنبه ۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۱ از شبکه سه سیما بازپخش می شود . در این فیلم می بینیم: محمود آقا کارمند ساده اداره ای چند شب متوالی با بحرانی عجیب مواجه می شود ، به طوری که فردی ناشناس اتومبیل شخصی او را شب‌ها به سرقت می برد و فردا صبح زود آن را به همراه مبلغی به عنوان حق السهم صاحب خودرو بازمی گرداند . این ماجرا زندگی آقا محمود و خانواده اش را مختل می کند و آقا محمود به نامزد دخترش و همین‌طور به دایی بچه ها شک می کند، اما
رضا بابک و رحیم نوروزی در فیلم تلویزیونی « چند کوچه ‌پایین‌تر » محصول سال ۱۳۹۱ ایران ایفای نقش کرده اند.
فیلم سینمایی « آرزوهای بزرگ (قسمت اول) » به کارگردانی برایان کریک و با بازی داگلاس بوت و جک روت، پنجشنبه ۵ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰ از شبکه سه سیما پخش می شود . در خلاصه داستان فیلم محصول سال ۲۰۱۱ انگلیس آمده : ” پیپ ” پسرکی است که در یک روستای دورافتاده با خواهرش زندگی می کند . خواهر بزرگ‌تر بسیار بدخلق است و همواره از زندگی فقیرانه اش در کنار همسر آهنگر خود جوگارجری شکایت دارد و پیپ را نیز مرتب سرزنش می کند تا اینکه یک زن ثروتمند عجیب به نام خانم هاویشام قصد می کند پسری را به فرزندی بگیرد و عمو پامبل چوک وساطت می کند تا “پیپ” برای این امر به منزل خانم هاویشام برود که در آن ، این زن میان سال با یک لباس پاره پاره در کاخی از تار عنکبوت زندگی منزوی فلاکت باری را می گذراند. خانم هاویشام در کاخ خود از” پیپ” می خواهد که وقتش را به بازی با دخترکی به نام استلا بگذراند. اما پس از مدتی
فیلم سینمایی « محافظین و مهاجمین » به کارگردانی ایتر چان و تهیه کنندگی تدی چان ، محصول سال ۲۰۰۹ هنگ کنگ ، پنجشنبه ۵ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳:۳۰از شبکه سه سیما پخش خواهد شد . در این فیلم با بازی دانی ین، لیون لای، جون هو خواهید دید: سون یات سن بنیانگذار چین جدید به هنگ‌کنگ که تحت استعمار انگلستان است می رود تا با گروهی انقلابی از سراسر چین ملاقات و سازمانی برای ساقط کردن امپراطوری ترتیب دهد . در هنگ کنگ گروهی از آمکش ها در انتظار او هستند که از سوی امپراطور فرستاده شده اند . سون یات سن ، یک ساعت وقت می خواهد تا اطلاعات رد و بدل شود . بنابراین انقلابیون محلی ، بدلی را برای به جای او می گذارند و
فیلم سینمایی « داستان » به کارگردانی سوجوی گوش و با بازی ویدیا بالان، جمعه ۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۱ از شبکه سه سیما بازپخش می شود . در خلاصه داستان فیلم محصول سال ۲۰۱۲ هند آمده: زنی باردار به نام ویدیا به محض خروج از فرودگاه لندن به کلکته به نزدیک ترین پاسگاه پلیس در کلکته می رود و اعلام می کند که همسرش” ارناب” مفقود شده است. او مدتی پیش برای انجام ماموریتی به کلکته سفر کرده بوده است. با پیگیری ویدیا به همراه مامور پلیسی به نام رانا معلوم می شود که ارناب بسیار شباهت به فردی به نام میلن دامجی داشته است. فردی که گمان می رود با یک فعالیت تبهکاری که منجر به قتل آدم های زیادی در متروی کلکته شده ارتباط داشته است. با این وجود افسر همیشه خشمگین و بی قید و شرط پلیس با نام مستعار”خان” معتقد است که کسی به نام میلن دامجی وجود ندارد. او قصد دارد ویدیا را قربانی کند و از او به عنوان طعمه استفاده کند تا.
فیلم سینمایی « مشکلات یک مرد محترم » به کارگردانی شهاب عباسی ، جمعه ۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد . در این فیلم خواهید دید: سیروس که تنها راننده مینی بوس روستا می باشد کاندیدای شورا روستا می شود . همزمان فیش سفر حج به او داده می شود و سیروس بین رفتن به حج و عضویت در شورای روستا باید یکی را انتخاب کند. سیروس حج را در اولویت قرار می دهد و مردم ده وقتی می بینند وی سفر به خانه خدا را بر موقعیت دنیوی ترجیح داده و. بهزاد فراهانی، شهربانو موسوی، باقر صحرارودی و بیوک میرزایی در فیلم سینمایی « مشکلات یک مرد محترم » به تهیه کنندگی محمد کمالی پور بازی کرده ند.
قسمت دوم فیلم سینمایی « آرزوهای بزرگ » به کارگردانی برایان کریک و با بازی داگلاس بوت و جک روت، جمعه ۶ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰ از شبکه سه سیماپخش می شود .

شبکه چهار
فیلم سینمایی « هالو » با بازی بورویل و لویی دفونس، پنجشنبه ۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۵ از شبکه چهار سیما پخش می شود. هالو داستان سوء استفاده‌ یک باند قاچاقچی از مرد ساده دلی به نام مارشال است که نقش آن را بورویل بر عهده دارد. لئوپولد رییس یک گروه تبهکار حرفه ای است که در یک تصادف رانندگی با مارشال برخورد می‌کند. ماشین مارشال خراب شده و او نمی تواند به سفر خود به ایتالیا ادامه دهد. لئوپولد به او پیشنهاد می دهد که با ماشین آنها سفر کند، بی خبر از آنکه در این ماشین مقدار زیادی پول و جواهرات و طلا جاسازی شده تا به صورت غیر قانونی از ایتالیا خارج شود. مارشال از همه جا بی خبر این پیشنهاد را قبول می کند. در ادامه به نظر می‌رسد همه چیز طبق پیش‌بینی‌ها انجام شود؛ اما فیلم سینمایی « هالو » محصول سال ۱۹۶۵ فرانسه و ایتالیا ، توسط ژرارد اوری کارگردانی شده است.
فیلم سینمایی « پلیس های ناخلف » به کارگردانی استیفانو سولیما، جمعه ۶ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰:۳۰ در قالب برنامه « سینما ۴ » از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد . در این فیلم می بینیم : تعدادی از پلیس های ضد شورش ایتالیا، حین درگیری های خیابانی با طرفداران فوتبال و نژاد پرستان تصمیم به تسویه حساب شخصی می گیرند. این گروه که تحت عنوان کبرا در پلیس ضد شورش فعالیت دارند؛ مشکلات زندگی خصوصی شان را با تقاص گرفتن از دیگران و ایجاد درگیری های فیزیکی شدید تخلیه می نمایند. اما در نهایت فیلیپو نیگرو، پیر فرانسیسکو فاوینو و مارکو گیالینی در فیلم سینمایی « پلیس های ناخلف » محصول سال ۲۰۱۲ ایتالیا به ایفای نقش پرداخته اند.

شبکه تهران
انیمیشن « ماداگاسکار ۳ » به کارگردانی اریک دارنل محصول سال ۲۰۱۲ آمریکا ، پنجشنبه ۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۳۰ در قالب برنامه « تماشاخانه » از شبکه تهران پخش خواهد شد . در این انیمیشن با بازی بن استیلر، جید پینکت اسمیت ، کریس راک و ساشا برون کوهن می بینیم :الکس، مارتی و گلوریا و ملمن قصد دارند که به وطن خود بازگردند و مسیر سفر طولانیشان به اروپا با وجود چند دوست جدیدی که پیدا کرده اند، سخت شده است.
فیلم سینمایی « نهایت سرعت » با بازی جوزف گوردون لویت ، مایکل شانون ، دنیا رامیراز و شون کندی ، جمعه ۶ اردیبهشت ماه ساعت۱۳:۳۰ از شبکه تهران روی آنتن می رود. داستان این فیلم ماجرای درگیری بین پیک دوچرخه سوار جوان و یک پلیس فاسد است . این پیک جوان که تصادفا حامل یک بلیط با ارزش است، موظف شده این بلیط را از سوی یک گروه بزرگ به دست گروه دیگری برساند تا بدین وسیله فرزند یک زن چینی بتواند کنار مادرش باشد. این پیک جوان ناخواسته با پلیس فاسدی درگیر می شود که به خاطر منافع شخصی اش مامور شده تا مانع از رسیدن این بلیط به دست صاحب اصلی اش شود . فیلم سینمایی « نهایت سرعت » به کارگردانی دیوید کوپ ، محصول سال ۲۰۱۲ آمریکا است.

شـبـکـه شمـا
فیلم تلویزیونی « پامرغی آمریکایی » به کارگردانی رامتین بالف و تهیه کنندگی شرف الدین و محمد کاظمی، پنجشنبه ۵ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از شبکه شما پخش می شود . در این فیلم می بینیم : دو سرباز آمریکایی مأموریت یافته اند تا به جزیره‌ای نفتی بیایند و آن جا عملیاتی شناسایی ـ جاسوسی انجام دهند. آن ها در این جزیره‌ ظاهرا بدون ساکن دچار کابوس می‌شوند و رویاهایشان از یک زندگی برتر نقش بر آب می‌شود. آنان که هدفی جز ارعاب در سر نمی‌پرورانند
سرانجام فیلم تلویزیونی « پامرغی آمریکایی » محصول سال ۱۳۸۹ صدا و سیمای مرکز بوشهر است.
فیلم تلویزیونی « جاده بی انتها » به کارگردانی رضا سبحانی و تهیه کنندگی عباس رافعی ، جمعه ۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما روی آنتن می رود. در خلاصه داستان فیلم آمده : ندا گرمساری به تازگی به ریاست اداره کل محیط زیست سمنان منصوب شده است. همزمان با آن شخصی متمول و ذی نفوذ به نام نامدار پیمانکار کشیدن جاده ای در میان جنگل شده که لاجرم به تخریب آن خواهد انجامید. ندا در واکنشی مسئولانه در برابر نامدار می ایستد. از  سویی نامدار که با پیمان مقدم همسر ندا که مهندس ناظر پروژه جاده است، دوستی دارد سعی می کند با همراه ساختن پیمان با خود به هر وسیله ای برای رسیدن به مقصود بهره ببرد . فیلم تلویزیونی « جاده بی انتها » از تولیدات صدا و سیمای مرکز سمنان درسال ۱۳۹۰ ساخته شده است.

شـبـکـه آموزش
فیلم سینمایی « ظرف غذای استنلی » به کارگردانی آمول گوپت ، جمعه ۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ از شبکه آموزش سیما پخش خواهد شد . در این فیلم می بینیم : استنلی پسر بچه باهوشی است که در دبستان درس می خواند او هیچگاه برای ناهار در مدرسه غذا ندارد. او هر بار بهانه می آورد که مادرش مسافرت است و نتوانسته برایش غذا بپزد. از سوی دیگر کادوس یکی از معلم‌های استنلی همچون او همیشه از غذای همکاران و بچه ها می خورد و اتفاقا این اوست که به استنلی سخت می گیرد و اجازه نمی دهد همکلاسی‌هایش ناهارشان را با او تقسیم کنند. بچه‌ها بازی موش و گربه ای را با کادوس به راه می اندازند تا بتوانند استنلی را در ناهارشان شریک کنند و فیلم سینمایی « ظرف غذای استنلی » محصول سال ۲۰۱۱ هندوستان است.

شـبـکـه نمـایـش
فیلم سینمایی ، تلویزیونی و انیمیشن « همیشه مادر » ، « بانک »،« طوفان شن »، « سریع و بازنده »، «دعوت» و « کرم خاکی » پنجشنبه ۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۱۵، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و۲۳ پخش می شود .
فیلم سینمایی ، تلویزیونی و انیمیشن « دادگاهی در گندم زار » ،« استرالیا»، « شعاع نور »، « دی دی می‌تازد» ، « مجردها » و « فرودگاه ۷۵ » جمعه ۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۱۵، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ روی آنتن می‌رود.

پخش مجموعه جدید غرور و تعصب در شبکه بی بی سی فارسی
46246_541068919277460_606039440_n 
پخش مجموعه جدید غرور و تعصب از فردا شب پنج شنبه ۵ اردیبهشت در شبکه بی بی سی فارسی آغاز خواهد شداین سریال اقتباسی از رمان معروفترین رمان جین استین می باشد و در شش قسمت در شبکه بی بی سی فارسی پخش خواهد شد

داستان سریال
“خانواده بنت که از نظر مالی در حال ورشکستگی است، در مناطق ییلاقی هارتفورد شایر زندگی میکنند. خانم و آقای بنت دو شخصیت کاملا متضادند که سالها در کنار هم زندگی کرده اند و رابطه بین آنها در رمان و در این مجموعه دستمایه طنزی شیرین شده است. بنت ها پنج دختر قد و نیم قد در خانه دارند که آنها هم خلقیات و ماجراهای خودشان را دارند. خیلی زود دو جوان ثروتمند و اشرافزاده به نامهای بینگلی و دارسی از راه می رسند و روند عادی زندگی خانواده بنت را زیر و رو میکنند. بینگلی و دارسی که برای گذران تابستان و شکار به آن حوالی آمده اند در عمارتی در همسایگی بنت ها ساکن میشوند و حضورشان در یک مجلس رقص به آشنایی با دخترهای آنها منجر میشود. بینگلی به دختر بزرگتر، جین، دل می بندد، اما آقای دارسی مغرور ابتدا دختر دوم بنت ها، الیزابت را نادیده میگیرد و این اتفاق به سوء تفاهمی پیچیده می انجامد. ماجرای این آشنایی و فراز و نشیب آن دستمایه اصلی این داستان عاشقانه کلاسیک است.”
مجموعه داستانی غرور و تعصب پنجشنبه‌ها ساعت ۲۱:۱۰ به وقت تهران و کابل و تکرار شنبه‌ها ساعت ۱۱:۰۰ و ۰۰:۱۰ و دوشنبه‌ها ۱۶:۰۰ از شبکه بی بی سی فارسی پخش خواهد شد

«دودکش» سریال رمضانی شبکه یک شد
13911215000099_PhotoA 
مجموعه تلویزیونی «دودکش» به کارگردانی «محمدحسین لطیفی» در ماه رمضان سال جاری روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.
طبق تصمیم‌گیری اخیر مدیران شبکه یک،‌این سریال در جدول پخش رمضانی قرار گرفته و قرار است در ماه مبارک رمضان هر شب از این شبکه به روی آنتن برود.
سریال دودکش درباره دو خانواده است که زندگی ساده‌ای دارند و یک قالیشویی را اداره می‌کنند، اما هر بار ماجراها و مسایلی برای آنها اتفاق می‌افتد که داستان این سریال ۲۶ قسمتی را تشکیل می‌دهد.

رادیو دانش ۴ اردیبهشت افتتاح می‌شود
13911207000354_PhotoA 
این شبکه رادیویی با روزانه ۶ ساعت برنامه فعالیت خود را به صورت آزمایشی آغاز می‌کند. وی گفت: برنامه‌های این شبکه رادیویی روزانه از ساعت ۱۴ الی ۲۰ روی موج اف ام ردیف ۹۱٫۵ قابل شنیدن است.

ضرغامی: تکلیف پخش مناظره‌ها روشن نشده است
13911110000015_PhotoA 
رئیس رسانه ملی گفت: کیفیت مناظره‌ها با توجه به محدودیت زمانی و همچنین تعداد نامزدها باید امکان وقوع پیدا کند و در زمان تأیید نهایی نامزدها، برنامه‌های آینده مناظره‌های ریاست جمهوری اعلام می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، عزت‌الله ضرغامی در نشست «نقد سیاست‌های سازمان صدا و سیما» که روز گذشته سه‌شنبه سوم اردیبهشت‌ماه در سالن ابن خلدون دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد پس از شنیدن سخنرانی تشکل‌های دانشجویی و همچنین نظرات و پرسش‌های دانشجویان به تشریح مواضع صداوسیما در خصوص برخی ابهامات پرداخت.
ضرغامی در ابتدای سخنان خود گفت: نقش ارتباطات درحوزه سخت و نرم رسانه‌ای بسیار حائز اهمیت است؛ اما گاهی اوقات حوزه نبرد سخت فراموش می‌شود.
رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه در داخل ایران جنگ سخت هم در جنگ رسانه‌ای اهمیت بسیاری دارد افزود: سیگنال‌رسانی کشور ایران کاملا از طریق ماهواره‌ها انجام می‌شود و اگر ماهواره‌ها قطع شوند شبکه‌های ما نیز تا حدودی زیادی تحت تاثیر قرار می‌گیرند.
وی با رد اینکه اکثر مردم کشور ماهواره نگاه می‌کنند، گفت: این‌طور نیست که اگر کسی ماهواره داشت، ۱۰۰ درصد شبکه‌های ماهواره‌یی را می‌بیند. نظرسنجی ما از مخاطبان نشان می‌دهد که ۹۵ درصد از مردم، تلویزیون جمهوری اسلامی ایران را تماشا می‌کنند.
ضرغامی افزود: ۸۲ درصد از مردم کشورمان اخبار خود را از طریق صدا و سیما پیگیری می‌کنند و حدود ۳۰ درصد از مردم نیز از شبکه‌های ماهواره‌یی پیگیر اخبار هستند.
وی با اشاره به تحریم صداوسیمای ایران که توسط آمریکا و با امضای شخص اوباما انجام شده است اظهار کرد: علی‌رغم اینکه ۱۷ بار شبکه‌های ایران را بدون هرگونه منطق قانونی قطع کرده‌اند و علی‌رغم همه فشارهای همه جانبه، آنها موفق به قطع ۳ شبکه پرس‌تی‌وی، هیسپان‌تی‌وی و العالم نشدند.
ضرغامی دلایل موفقیت این شبکه‌ها و به خصوص شبکه العالم در دنیای رسانه‌ای را سرعت ویژه آنها در انتقال اخبار به طور مستقیم و سریع از مبدا خبر اعلام کرد.
رئیس رسانه ملی همچنین تاکید کرد: صداوسیما در قبال ارسال پارازیت هیچ مسؤولیتی ندارد و در واقع پارازیت هیچ ربطی به صدا و سیما ندارد و ماهواره‌های صدا و سیما فقط یک ابزار دریافت و ارسال شبکه‌ها هستند.
وی هم‌چنین در خصوص درباره تاثیر منفی این سیگنال‌ها روی سلامتی و اینکه منجر به عقیم شدن افراد  جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: هیچ نهاد پزشکی این مساله را تایید نکرده است. اگر ارسال و دریافت سیگنال‌ها باعث عقیم شدن مردم شود در این صورت همه‌ مدیران صدا و سیما باید عقیم باشند؛ به جهت این‌که در این سازمان حضور دارند و قدرت آنها ۱۰ برابر بیشتر است.
براساس این گزارش، ضرغامی در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی درباره علت پخش تکراری برنامه‌ها در صداوسیما گفت:‌پخش سریال‌های تکراری یک مسئله بسیار عادی در رسانه‌ها محسوب می‌شود. علاوه بر اینکه ما درباره فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها در نظرسنجی‌ها  به این نتیجه رسیده‌ایم که مخاطب فیلم‌ها ۱۰ درصد افراد جامعه هستند و سریال‌های تلویزیونی بین ۳۵ تا ۴۰ درصد مخاطب دارند. همچنین تجربه نشان داده است که تکرار نمایش سریال‌ها مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است.
وی با اشاره به پخش برنامه‌های مختلف در قالب‌های فانتزی که مورد پسند بسیاری قرار نمی‌گیرد و در این نشست هم مورد اعتراض قرار گرفته بود گفت: اگر برنامه‌ای برای قشر کودک ساخته می‌شود و دارای حالات فانتزی است برای آن قشر و مخاطب خاص تولید شده و اشکال ما در این این است که مخاطبان ما برنامه‌های خاص خود را مشاهده نمی‌کنند.
رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد: رسانه ملی با توجه به سلایق مخاطبان برنامه‌های خود را تولید می‌کند و ما به گونه‌ای حرکت می‌کنیم تا بتوانیم به همه نقاط و سلایق مردم نزدیک‌تر شویم و خط تقابل رسانه‌ای ما باید به گونه‌ای رسم شود که رضایت همه مخاطبان را داشته باشیم.
وی در خصوص برنامه‌های مذهبی صداوسیما که در سوالی ادعا شده بود مخاطبان زیادی ندارد توضیح داد: برنامه‌های مذهبی ما از برنامه‌های دیگر بیش از ۲۰ درصد بیشتر مخاطب به خود جلب کرده است و ما در پخش سخنرانی، روضه و مداحی‌ها براساس نیاز جامعه تصمیم‌گیری می‌کنیم.
ضرغامی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های کلی صدا و سیما برقراری آرامش در حوزه اقتصاد و سیاست است و مثلا اگر در مراسمی رئیس دو قوه با هم مجادله کردند هیچ لزومی در پخش آن از طریق رسانه ملی وجود ندارد.
رئیس رسانه ملی با بیان اینکه صداوسیما تریبون نظام است و از آن دفاع می‌کند، اظهار کرد: قانون اساسی میثاق ماست و ما براساس سیاست هایی که در مجلس ششم درباره صداوسیما تصویب شد و همین‌طور  فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) حرکت می‌کنیم.
وی ادامه داد: تمرکز صدا و سیما را اصلاح‌طلبان اصلاح کردند و این اصلاح درست بوده است.
ضرغامی افزود: جمهوری اسلامی ایران امروزه به جایی رسیده است که هیچ مشکلی در دنیا بدون نظر این کشور حل نمی‌شود و ایران در دنیای امروز یک قدرت محسوب می‌شود.
وی با اشاره به  اینکه جنگ رسانه‌ای نابرابری در دنیا وجود دارد بیان کرد: باید یک حاکمیت دقیق و درست رسانه‌ای در جامعه ما حکمفرما باشد تا بتواند این جریان را هدایت کند.
رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به ماجراهای انتخابات سال ۸۸ عنوان کرد: در انتخابات دهم ریاست جمهوری با ۴۰ میلیون رای بی‌سابقه‌ترین انتخابات را پشت سر گذاشتیم. در اعلام نتایج آن مقام معظم رهبری بالاترین همراهی را داشتند و برخلاف رویه معمول؛ اعلام نتایج آراء را هم عقب انداختند تا اطمینان بیشتری به وجود آید، اما پس از بازشماری صندوق‌ها ادعای معترضین ثابت نشد.
ضرغامی گفت: در دیداری که بعد از انتخابات با کروبی و موسوی داشتم به آنها اعلام کردم که با بازشماری هم همین آراء درست و صحیح درآمده است و دیگر باید برای جلب رضایت شما چه کار کرد؟ وی ادامه داد: خطاب به موسوی گفتم اگر شما این ۱۳ میلیون رای را حفظ کنید می‌توانید در دوره‌های بعدی موفق باشید اما او قبول نکرد و به مسیرش ادامه داد.
به گفته ضرغامی بسیاری از احزاب و گروه‌های سیاسی ازفضایی آشوبی که در جامعه ایجاد شده بود به دنبال آسیب نظام بودند اما موفق نشدند. رئیس رسانه ملی افزود: در عین حال همیشه گفته‌ام که کمک‌های آقای کروبی در مجلس ششم به صدا و سیما فراموش نشدنی است.
وی با اعلام این خبر که نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم نخواهد شد اعلام کرد: رسانه ملی هیچ مشکلی با حضور داوطلبان انتخابات اعم اصلاح‌طلبان در تلویزیون ندارد و اصل اساسی ما فقط قانون اساسی است.
وی بیان داشت: مخاطبان واقعی تلویزیون با اعلام موسسه گالوپ در حدود ۸۵ درصد است؛در گزارش آن موسسه اعلام شده بود که مردم ایران ۸۲ درصد اخبار و اطلاعات خود را از تلویزیون می‌گیرند. وی اعلام کرد نظرسنجی خود صدا و سیما هم نشان می‌دهد که رسانه ملی بیش از ۸۵ درصد مخاطب دارد و همچنین ۹۰ درصد رضایت مخاطبان را به همراه داشته است.
ضرغامی در خصوص وجود پارازیت در سطح جامعه یادآور شد: وجود پارازیت در کشور هیچ ارتباطی به صدا و سیما ندارد. جالب اینجاست که در سفری در یاسوج  به ما اعلام کردند که نصب آنتن‌های تلویزیون باعث عقیم شدن بچه‌ها می‌شود که من به آنها گفتم ۱۰ برابر همین آنتن‌ها در ساختمان صدا و سیما وجود دارد و اگر اینگونه باشد همه مسوولان ما باید عقیم شده باشند و آنها پذیرفتند. علاوه بر اینکه بررسی‌های مسئولان پزشکی در مرحله دریافت و ارسال وجود هیچ گونه مشکلی را تایید نکرد.
رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از این نشست چالشی در خصوص پخش فیلم‌های سینمای ایرانی و خارجی خطاب به دانشجویان گفت: تلویزیون ایران مواردی که از لحاظ گفتاری و پوششی و ظاهری مشکل داشته باشد را به هیچ وجه پخش نخواهد کرد. مثلا در فیلم سینمایی «یه حبه قند» رضامیرکریمی هم مواردی که در آن بی‌حجابی بوده است حذف و سانسور شد و این یک چیز طبیعی بود.
وی در خصوص اعتراضات به آنچه سانسور مختارنامه خوانده می‌شود گفت: تنها ۱۰ دقیقه از سریال «مختارنامه» را که مربوط به صحنه شهادت حضرت ابوالفضل بود پالایش کردیم.
ضرغامی در پایان با بیان اینکه نسخه‌ای که مردم از فیلم «یک خانواده محترم» دیدند بسیار مشکل داشت، اما آن نسخه کامل و ویرایش شده نبود خاطرنشان کرد:  این طبیعی است که فیلم‌هایی که در رسانه ملی پخش می‌شود باید از فیلترهایی عبور کند.
براساس این گزارش، رئیس رسانه ملی در خاتمه حضور خود در دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران قرار گرفت و به برخی از پرسش‌های آنان پاسخ داد.
ضرغامی در پاسخ به سوالی در خصوص تذکر به وی در باره دیدار با برخی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری گفت: هیچ گونه تذکری از سوی هیچ نهاد نظارتی به رسانه ملی ابلاغ نشده است.ضرغامی در مورد مناظره‌ها جنجالی ترین برنامه انتخاباتی صداوسیما در انتخابات ریاست جمهوری سال قبل هم توضیحاتی داده است.
وی افزود: طبق قانون تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری، صدا و سیما در دو هفته و یا ۲۰ روز منتهی به زمان انتخابات طبق قانون و زیر نظر شورای قانونی انتخابات که توسط وزارت کشور تعیین می‌شود، برنامه ها را عملیاتی خواهد کرد.
ضرغامی  با بیان اینکه قاعدتأ برنامه مناظره باید زنده باشد خاطر نشان کرد: کیفیت مناظره‌ها با توجه به محدودیت زمانی و همچنین تعداد نامزدها باید امکان وقوع پیدا کند که در زمان تأیید نهایی نامزدها، برنامه‌های آینده مناظره‌های ریاست جمهوری اعلام می‌شود.
"فامیل دور" سبقت را از کلاه قرمزی ربود
 
به گزارش افکارنیوز، معاون سیما در مراسم تقدیر از برترین برنامه‌های نوروزی شبکه‌های تلویزیونی، از سریال «پایتخت ۲» به جهت کارگردانی، فیلمنامه و بازی خوب و از سریال «آب‌پریا» به واسطه‌ی گفتمان توجه به محیط زیست، همچنین از برنامه‌های «کلاه‌ قرمزی»، «فیتیله» و ... تشکر کرد.
علی دارابی در این مراسم ضمن تشکر از گروه «پایتخت ۲»، خاطرنشان کرد: از گروه «پایتخت ۲» تشکر می‌کنم که در فصل دوم توانست مخاطبان و رضایت بیشتری را جذب خود کند.
وی افزود: سریال «پایتخت ۲» به خاطر روایت آداب و سنت‌ها و همچنین فیلمنامه، بازی و کارگردانی خوب، مجموعه‌ی قابل تقدیری را ارائه کرد.
معاون سیما در مراسم تقدیر از برترین‌ برنامه‌های نوروزی تلویزیون، درباره‌ی برنامه‌ی «کلاه قرمزی» شبکه دو اینگونه اظهار کرد: در این برنامه تمام عروسک‌های «کلاه قرمزی» موفق بودند به خصوص شخصیت‌ فامیل دور که گوی سبقت را از سایر عروسک‌ها ربود.
معاون سیما در ادامه با اشاره به سریال «آب‌پریا» مرضیه برومند، یادآور شد:‌ این مجموعه به واسطه‌ی گفتمان توجه به محیط زیست و همچنین توجه به اهمیت این حوزه در دنیا با داستان خوبی که داشت، پس از مدت‌ها توانست بینندگان را با کار خانم برومند پای تلویزیون بنشاند.
دارابی در ادامه از برنامه‌های ورزشی، مستند و معارفی شبکه‌های سیما که در ایام نوروز به روی آنتن رفتند، به عنوان پدیده‌ی تلویزیون در نوروز ۹۲ یاد کرد.
او در ادامه خاطرنشان کرد:‌ از میان برنامه‌های کودک تلویزیون، گروه فیتیله‌یی‌ها هم قابل تقدیر بودند.
معاون سیما در پی صحبت‌های خود با اشاره به فیلم‌های سینمایی تلویزیون در ایام نوروز، گفت: از میان ۳۰۷ فیلم سینمایی که در مدت طولانی بیست‌و چند روزه تعطیلات نوروزی به روی آنتن شبکه‌های تلویزیون رفتند، ۱۵۰ فیلم ایرانی بودند که سیما فیلم، شبکه دو و سه سیما سهم بیشتری در تولید این فیلم‌ها داشتند که جا دارد از آن‌ها تشکر کرد.
وی همچنین درباره‌ی کنداکتور شبکه‌های جدید تلویزیون، خاطرنشان کرد: کنداکتور خوب شبکه‌های جدید تلویزیون توانست با چیدمان مناسب مورد توجه بینندگان قرار بگیرد.
دارابی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به اینکه سال ۹۲ تولیدات سیما کیفی‌تر شوند، تصریح کرد: امید است که سال ۹۲ شاهد این باشیم که تولیدات سیما کیفی‌تر شوند؛ بر این اساس این اتفاق عزم جدی برنامه‌سازان و مدیران را می‌طلبد.


هیچ نظری موجود نیست: