۱۳۹۲ فروردین ۱۴, چهارشنبه

پانزدهم فروردین ماه نود و دو


دارو دسته کلاه قرمزی،از سینما تا تلویزیون
رادیو سپاهان افتتاح شد
گروه موسیقی تبریز میهمان کانال رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه
تغییر فرکانس ITN در اردیبهشت



دارو دسته کلاه قرمزی،از سینما تا تلویزیون

خاطرات هر نسلی، در درون خود دارای پیام های بیشماری است. اما برخی از این خاطره ها با گذشت زمان نه تنها کمرنگ نمی شوند بلکه بر وسعت ارزش هایشان افزوده می شود. عروسک کلاه قرمزی از جمله این خاطرات است:
یک کلاه قرمز، یک جفت چکمه کودکانه و یک سلام و احوالپرسی از جنس قرمز کلاه، این ها همه وهمه خصوصیت عروسکی است که بیست وچند سال، خاطرات کودکان ایران را ساخته، ازکلاه قرمزی وپسرخاله تا همراهی با سروناز و در دیدار آخر، با بچه ننه به ملاقات کودکان دیروز وامروز، به سینما ها آمد.
ایرج طهماسب وحمید جبلی اسم‌های نام آشنایی هستند برای دنیای کودکان،آن ها که با عروسک‌گردانی وارد این دنیا شدند با خلق دو شخصیت در قالب عروسک به نام‌های کلاه قرمزی وپسرخاله نام خود را برای همیشه در ذهن و قلب کودکان به یادگار گذاشتند.
کلاه قرمزی عنوان مجموعه نمایشی است، که از نوروز ۸۸ هرسال عیدی کودکان را از بزرگ وکوچک می‌دهد با خنده‌ای که بر لب آن‌ها می‌نشاند ودر ذهنشان خاطره‌سازی می‌کند، در ابتدا با دو شخصیت اصلی کلاه قرمزی و پسرخاله شکل گرفت، اما بعدها با افزودن تعدادی از شخصیت‌های جدید به مجموعه از جمله : پسرعمه زا، ببعی، گیگیلی،آقای همساده، فامیل دور ، جیگر و امسال با گابی ودختر همسایه، سعی در جذابیت این مجموعه وجذب مخاطب دارد.
مهمان‌هایی که از ابتدا این مجموعه تا به امروز شرکت داشته اند، سعی شده ازبین چهره‌های مطرح روز انتخاب شودتا به کودک نزدیک‌تر شوند و با آن ارتباط برقرار کنند، امسال نیز طبق سال‌های گذشته خانه کلاه قرمزی خالی نبود ومهناز افشار ورامبد جوان تا به این برنامه، مهمان‌های آقای مجری بوده‌اند.
این مجموعه با حواشی فراوانی روبرو بود، از سفر جیگر به شبکه‌های آن طرف آبی و ممنوع التصویر شدنش به خاطر بی ادبی تا مشکلات مالی، که تا یک ماه قبل از عید ادامه داشت و حتی خبر پخش نشدن این مجموعه رسانه‌ای شدتا این که بالاخره با پادرمیانی بزرگترها،کلاه قرمزی به خانه ها آمد.
آنچه که نشان می‌دهد این برنامه فقط به گروه کودک و نوجوان تعلق ندارد و طیف بزرگی از مخاطبان را در سنین مختلف در بر می‌گیرد. شاید این نقطه قوت مجموعه کلاه‌قرمزی، از نگاهی دیگر، نقطه ضعف آن نیز باشد. چگونه برنامه‌ای می‌تواند برای کودکان و نوجوانان ساخته شود اما بزرگسالان را هم جذب کند؟ نمونه‌های این مورد در محصولات انیمیشن زیاد است: داستان اسباب‌بازی‌ها، ماشین‌ها، در جست‌وجوی نمو و موارد دیگر همگی برای کودکان و نوجوانان ساخته شده‌اند اما گیرایی‌شان به اندازه‌ای بوده که بزرگسالان را هم به تماشا نشانده‌اند. با این همه شاید مجموعه کلاه‌قرمزی با محصولات مشابه خارجی این تفاوت را داشته باشد که گروه سنی مخاطب آن در طول هر بخش از برنامه در نوسان است. به عبارت دیگر، مجری برنامه با لحنی آرام و مشخصاً با خطاب قرار دادن بچه‌ها سخن می‌گوید اما در موارد زیادی، محتوایی که ارائه می‌شود، چه از لحاظ گفتاری و چه از لحاظ تجربه‌ یا آگاهی لازم برای فهم مطلب مورد نمایش، مخصوص بزرگسالان است واین تناقض گویی بینده را سرگردان وبلا تکلیف می‌کند.
اساس برنامه‌سازی بر محور تحقیق استوار است که دست‌کم میزان تأثیر و جذابیت عروسک‌ها را در گروه‌های مختلف سنی بررسی کند و پیش از معرفی عروسک‌های جدید، از میزان نفوذ آن‌ها در میان مخاطبان و به‌ویژه کودکان و نوجوانان مطمئن شود. این کم‌ترین نیاز تحقیقاتی این مجموعه است که به برقراری ارتباط بیش‌تر کودکان با عروسک‌ها کمک زیادی خواهد کرد اما باز توانسته با شخصیت‌پردازی قوی و با خلق کاراکترهایی در قالب عروسک به نزدیک‌تر رابطه خود با طیف وسیع بیننده کمک کند واین عامل را می‌توان نقطه عطف این مجموعه دانست.
الگوهایی که باید نقش اصلی را در پرورش یک نسل ایفا کنند، دقیقاً غیر جذاب‌ترین ایده‌ها و الگوهای ممکن هستند، مهم‌ترین پیام‌های اخلاقی برنامه، همواره در میانه یک سری دیالوگ بامزه و نشاط‌آور عرضه می‌شوند. یعنی دقیقاً زمانی که تماشاگر آن‌قدر خلع سلاح شده که هر حرفی را از سوی آقای مجری بپذیرد. نکته بعدی این است که شخصیت‌های عروسکی ماجرا هیچ‌وقت کاراکترهایی کاملاً جدا از محیط اطراف نبوده‌اند. از پسرخاله گرفته که از همان شروع به کار در فکر جمع‌آوری و ذخیره نفت و نان و هندوانه بود تا کاراکتر تازه ایجاد شده، آقای همساده که تلخ‌ترین و وحشتناک‌ترین اتفاقات ممکن را تجربه کرده و همه آن‌ها را با خنده‌ای شدید بیان می‌کند.
شاید دلیل جذابیت مجموعه کلاه قرمزی ودارودسته اش این باشدکه حرف آدم‌هایی را می‌زنند که دیگرنه سری برای درد کردن دارند ونه دستمالی برای بستن روی آن، پس ترجیح می‌دهند دیگران به جایشان حرف بزنند و آن‌ها تماشا کنند.
رادیو سپاهان افتتاح شد
 
در جشن یاران سپاهانی با حضور هوادارن ، بازیکنان و مدیران باشگاه سپاهان رادیوی اینترنتی این باشگاه به صورت رسمی افتتاح گردید.

افتتاح رادیو سپاهان   پایگاه خبری رادیو اینترنتی سپاهان که چندی پیش از سوی واحد رسانه ای باشگاه و اتحادیه هواداران سایبری وعده راه اندازی آن داده شده بود در این جشن با اجرای اولین کلیپ خود رسماً افتتاح شد و موجودیت خود را اعلام کرد.

مینا حیدری، فاطمه لادانی و آرزو محمدی از مجریان اصلی این رادیو اینترنتی و ایمان حجتی و منوچهر رضایی از مسئولان فنی آن هستند.

 در ادامه احسان بعیدی و امیرحسین حاجی رحیمیان از ورزشی نویسان استان اصفهان که از همکاران رادیو سپاهان هم هستند به روی صحنه آمدند و در مورد مزیت هایی که این رسانه سایبری می تواند برای هواداران داشته باشد صحبت کردند.  .
http://www.radiosepahan.com/

گروه موسیقی تبریز میهمان کانال رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه
 
 گروه موسیقی تبریز میهمان کانال رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه “تی آر تی آواز” بود.
گروه موسیقی تبریز در روز نوروز میهمان “تی آر تی” بود.
این گروه حدود ۱۵ سال است که به فعالیت هنری خود ادامه می دهد.
گروه موسیقی تبریز که برای اولین بار میهمان آنکارا بود، قبلا در شهراهای ترابزون و آنتالیای ترکیه و نیز کشورها فرانسه و استرالیا کنسرت داده است.
این گروه در شبی که از سوی آذربایجانیهای مقیم آنکارا به مناسبت نوروز برگزار شد، به اجرای برنامه پرداخت.
در این گروه هنرمندان ذیل به فعالیت مشغول هستند:
محمد رضا جدیری: خواننده
حمید رضا جدیری: ارگ
حسین عطاپور: تار
سعید میرزازاده: کمانچه
بهمن میرزازاده: گیتار

تغییر فرکانس ITN در اردیبهشت
 
شبکه ITN همان طور که قبلا اعلام کرده بودیم ، از روز ۱۰ اردیبهشت از فرکانس فعلی قطع و به روی فرکانس ۱۱۳۱۷ هاتبرد کوچ خواهد کرد ، شاید کمی کیفیت تصویری بهتری را تجربه کند.

هیچ نظری موجود نیست: