۱۳۹۲ فروردین ۲۳, جمعه

بیست و چهارم فروردین ماه نود و دو

کانالهای فارسی زبان یاهست در ماهواره azerspace ؟؟
tv persia و برگزاری اولین جشنواره موزیک فارسی زبانان
حداقل ۶۰ درصد ایرانیان ماهواره دارند
از عرش تا فرش، آیا فارسی۱ به اوج خود خواهد رسید؟
کانالهای فارسی زبان یاهست در ماهواره azerspace ؟؟

کانالهای فرکانس ۱۱۸۸۱ یاهست در ماهواره azer space در ۴۶ درجه شرقی روی ایر رفتند :

مشخصات دریافت:
۱۰۹۷۴
افقی
28500

احتمالا این کار جنبه تبلبغاتی داره و ماندگار نیست و معمولا ماهواره های جدید از این مدل کارها زیاد میکنند .
قدرت سیگنال ضعیف تر از یاهست در حد فرکانس ۱۱۱۳۷ هاتبرد میباشد که انتظار من در حد قدرت یاهست بود .

tv persia و برگزاری اولین جشنواره موزیک فارسی زبانان
 
tv persia  در راستای برگزاری مسابقات متنوع این بار قصد داره اولین جشنواره موزیک فارسی زبانان سراسر دنیا رو برگزار کنه .دوستان میتوانند موزیک ویدیوهای خودشون رو برای این شبکه ارسال نمایند .

حداقل ۶۰ درصد ایرانیان ماهواره دارند
 
 به نقل از سحام نیوز بر اساس آخرین پژوهشی که از سوی دو استاد دانشگاه با تخصص رسانه انجام گرفته و نتیجه آن نیز به شکل رسمی منتشر شده است، «حداقل ۶۰ درصد مردم ایران از برنامه‌های ماهواره استفاده می‌کنند».
به گزارش تعامل، بخشی از نتیجههای این پژوهش در آخرین شماره نشریه «مهرنامه» نیز به چاپ رسیده بود. در پژوهش دو استاد دانشگاه از «ناکامی شبکه‌های تازه تاسیس صدا و سیما در جذب مخاطب» یاد شده و برای نمونه شبکه «مستند» نتوانسته بیش از صد هزار مخاطب داشته باشد، اما شبکه فارسی نشنال جئوگرافی که ساختاری مستندگونه دارد، در داخل کشور چندین برابر این رقم مخاطب دارد.
گفتنی اینکه چندی پیش رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در باره اعزام ماموران نیروی انتظامی به منازل مردم برای جمع آوری دیش‌های ماهواره، گفت: تا چندی پیش در دو کشور استفاده از ماهواره ممنوع بود. افغانستان و ایران، ولی الان افغانستان هم ماهواره را آزاد کرده است.
عبدالرضا عزیزی افزود: خیلی نامناسب است برای ما که در قرن ۲۱ در دهکده جهانی زندگی کنیم بگوییم ماهواره ممنوع! برویم، بیاییم بریزیم این دیشها رو جمع کنیم با بداخلاقی برخورد کنیم این اصلا در شان فرهنگ اصیل اسلامی کشور ما هست؟

از عرش تا فرش، آیا فارسی۱ به اوج خود خواهد رسید؟ 

 بعد از پخش سریال های امریکای لاتین و کلمبیایی از شبکه فارسی۱ و طرفدارانی که در ابتدا کسب نمود، پس از مدتی شبکه PMC به تقلید از این شبکه به پخش این سریال ها پرداخت و بیننده هایی را جذب نمود. اما گروه GEM یک قدم جلوتر گذاشت و با خریداری و پخش چندین و چند سریال ترکیه ای گوی سبقت را ربایید!
عده ای می گویند زمانی نیز می رسد که مردم دیگر به سریال های ترکیه ای می خندند، همان طور که هم اکنون به سریال های کلمبیایی می خندند. اما آن روز چه زمانی است؟ زمانی خواهد بود که فارسی۱ سریال امریکایی (مانند The Walking Dead و The Vampire Diaires) پخش کند؟
آیا به نظر شما با پخش چنین سریال هایی از تلویزیون فارسی۱ این شبکه دوباره می تواند گوی سبقت را برباید؟ آیا می توان روی دوبله این شبکه حساب کرد؟ آیا با پخش سریال هایی مانند قهرمانان از تلویزیون من و تو و چند سریال امریکایی اکشن که وعده آن داده شده، باز هم فارسی۱ می تواند موفق باشد؟
گفته می شد دلیل اصلی شکست پروژه فارسی۱ شبکه زمزمه بود که یک خرج کاملا بی هوده بر روی دست مدیران و مسئولان این شبکه گذاشت!
به طور کل ایرانی جماعت این مشکل را دارد که خوشش می آید چیزی را که می داند اعلام نکند و پنهان کند و با قطره چکان اعلام کند! با انتشار متنی مثل “ما سر قولمان هستیم” و یا تصاویری از بازیگران مرد و زن امریکایی و سریال های پرهیجان امریکایی در پیج فارسی۱ مشخص نیست منظور این شبکه چیست.
لازم به ذکر است که سینا ولی اللهی چندین بار وعده پخش سریال های جدید را داده بود.
سینا ولی اللهی از کارکنان و دوبلاژگران شبکه فارسی۱ در مصاحبه با یک سایت فارسی ماهواره ای، خاطر نشان شده بود که فروش سریال های امریکایی به ایرانیان با مشکلاتی مواجه است!! اما جالب است بدانید که طبق تحقیق رسمی گروه ما، هیچ گاه چنین نبوده و نخواهد بود. زمانی که هزینه پخش یک سریال با دوبله داده شود، به هر زبانی و از هر ماهواره ای می توانند اجازه پخش بگیرند. خرید لایسنس (مجوز) پخش این سریال ها معمولا با واسطه انجام شده و هیچ ارتباطی به ایرانی بودن، عرب بودن و یا x و y بودن ندارد. بهتر بود به جای پیچانده شدن مردم توسط آقای ولی اللهی و یا بهتر بگویم کوچک شمردن مردم، ایشان صادق تر می بودند و تایید می کردند که وجود شبکه ای مثل زمزمه آن ها را با سر به زمین زد!
یادآوری می کنیم که در یک نظرسنجی که فارسی۱ انجام داد، سریال تلویزیونی The Vampire Diaries حدود ۲۰۰۰ رای و بیشترین رای را به خود اختصاص داد. این سریال که به فارسی خاطرات خون آشام نام دارد، بر خلاف اسمش علاوه بر هیجانی که دارد، یک داستان کاملا عاشقانه و متعجب کننده است که هم اکنون ۳ فصل کامل از آن پخش شده و فصل چهارم در حال پخش می باشد.
دو فصل اول این سریال قبلا با دوبله فارسی از MBC Persia پخش شد. اما به دلیل کد شدن این شبکه و پخش آن از یک فرکانس ضعیف در نایل ست، عده بسیاری نتوانستند این سریال را مشاهده کنند. لازم به ذکر است گفته شده دوبله MBC Persia بسیار قابل تحمل بود.
شبکه فارسی۱ در یک نظرسنجی در لینک زیر، نا موفق ترین شبکه پارسی معرفی گردیده است:
https://www.facebook.com/questions/508693345861220
باید دید آیا پخش سریال هایی که هم اکنون ۴-۵ فصل از آن ها گذشته، از قسمت اول که همگی در بازار سی دی و دی وی دی داخل کشور با بهترین کیفیت و با زیرنویس موجود است، با دوبله فارسی۱ موفق خواهد بود یا خیر.


هیچ نظری موجود نیست: