۱۳۹۲ فروردین ۱۵, پنجشنبه

شانزدهم فروردین ماه نود و دو

شبکه PRESS TV در Eutelsat 8 West A
شبکه ماهواره ای جدید آذربایجان
بینندگان بی‌بی‌سی فارسی دوبرابر شده‌اند
آغاز پخش «پروانه» از پایان فروردین/داستان سریال عوض شد



شبکه PRESS TV در Eutelsat 8 West A
 
شبکه خبری پرس تی وی ، جمهوری اسلامی ایران دیروز در ماهواره یوتلست ۸ درجه غربی روی ایر رفت. این شبکه در پارامتر زیر قرار دارد :
۱۱۰۵۴افقی۲۲۰۰۰

شبکه ماهواره ای جدید آذربایجان

شورای ملی رادیو و تلویزیون آذربایجان (NSTR) در جلسه روز گذشته در مورد اعطای مجوزهای ویژه مرکز مدیریت ترافیک ایستگاه های رادیویی فکری و همچنین شبکه های تلویزیونی ماهواره ای از شرکت بین المللی پخش کاسپین (Caspian) بحث و گفتگو کرد.
پس از بحث و گفتگو صدور مجوز برای پخش یک ایستگاه رادیویی جدید برای یک دوره ۶ ساله تصمیم گرفته شد و در همان زمان، مجوز پخش شبکه های ماهواره ای شرکت بین المللی پخش کاسپین (Caspian) را برای مدت ۶ سال صادر کرد.
بینندگان بی‌بی‌سی فارسی دوبرابر شده‌اند
“نتیجه یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که با وجود فشارهای مختلف از جمله پارازیت اندازی، شمار بینندگان تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی در ایران در طول یک سال تقریبا دو برابر شده و به ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است.
نتایج نظرسنجی سال ۲۰۱۱ تعداد بینندگان این شبکه تلویزیونی را ۶ میلیون نفر نشان می داد که نسبت به نظرسنجی سال ۲۰۱۰ هشتاد و پنج درصد رشد داشت.
پیتر هاروکس، رئیس سرویس جهانی بی بی سی گفته است: “رشد عظیم تعداد بینندگان بی بی سی فارسی مدیون رفتار حرفه ای و شجاعت کارکنان ما و اعضای خانواده های آنها است که با ارعابحکومت ایران روبرو هستند. روشن است که تلاش های خام دستانه برای آسیب زدن به اعتبار حرفه ای ما در حال شکست خوردن است و هر روز تعداد بیشتری از مردم عادی ایران برای دریافت اخبار مستقل و موثق به بی‌بی‌سی مراجعه می کنند.”
نتایج نظرسنجی تازه که در سال ۲۰۱۲ انجام شده نشان می دهد که ۱۹ درصد کل جمعیت ایران در طول هفته دست کم یک بار به تلویزیون فارسی بی بی سی مراجعه می کنند.
این نسبت در میان ایرانیانی که آنتن دریافت کننده امواج تلویزیون های ماهواره ای را دارند به ۴۵ درصد می رسد.
تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی در ژانویه سال ۲۰۰۹ کار خود را آغاز کرد و در مدت کوتاهی به یکی از منابع خبری اصلی در زبان فارسی تبدیل شد.
بخش عربی بی‌بی‌سی نیز در همه خروجی های خود (تلویزیون، رادیو و آنلاین) عملکرد موفقی داشته و مخاطبان هفتگی خود را نسبت به سال قبل ۲۸ درصد افزایش داده و به بیش از ۳۲ میلیون نفر رسانده است.


آغاز پخش «پروانه» از پایان فروردین/داستان سریال عوض شد
 
«جلیل سامان» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است مجموعه تلویزیونی «پروانه» از ۲۶ فروردین ماه و پس از ایام فاطمیه هر شب ساعت ۲۱:۱۵ از شبکه سه سیما به روی آنتن برود.
وی ادامه داد: تصویربرداری سریال به پایان رسیده هرچند که من علاقه داشتم بخش های دیگری نیز به کار اضافه کنم که متاسفانه امکانش فراهم نشد.
کارگردان سریال «ارمغان تاریکی» اظهارداشت: تا به حال تدوین همه قسمت ها به پایان رسیده و تنها سه الی چهار قسمت پایانی مانده که پش از تعطیلات نوروز کار آنها نیز انجام خواهد شد.
وی عنوان داشت: تیتراژ پایانی سریال نیز با صدای مانی رهنما ساخته شده است.
سامان درباره بخش هایی از داستان «پروانه» که توسط روابط عمومی صداوسیما منتشر و به اصطلاح لو رفته بود نیز توضیح داد: در کمترین زمان ممکن تغییراتی در فیلمنامه ایجاد کردیم و دوباره تصویربرداری کردیم تا بار دراماتیک و غافلگیری داستان برای مخاطب حفظ شود.
به گزارش فارس، حامد کمیلی، نیما رئیسی، مهدی سلوکی، قطب الدین صادقی، شهرام عبدلی، فرشید نوابی، سارا بهرامی، سپیده خداوردی و الهام چرخنده از بازیگران اصلی این سریال هستند که تاکنون همگی آنان مقابل دوربین رفته‌اند.
قصه مجموعه در اواخر دهه پنجاه می‌گذرد و روایتگر داستان جوانی به نام امیر است که در سال‌های دهه پنجاه به دنبال گمشده خویش است. تدوین مجموعه نیز به طور همزمان با تصویربرداری توسط رضا بهارانگیز انجام شده است.
سامان پیش از این کارگردانی مجموعه موفق «ارمغان تاریکی» را در کارنامه داشته است.
تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند عبارتند از:
کارگردان: جلیل سامان/ تهیه‌کننده: منصور سهراب‌پور/ مدیر تصویربرداری: محمد افسری/ صدابردار: محمدجواد مقدس/ طراح گریم: جلال الدین معیریان/ جانشین تولید: عباس نصرالله/ دستیار اول کارگردان: امیر سلیمانی/ برنامه ریز: سید بهمن حسینی/ منشی صحنه: آتوسا شاسیاه/ مدیر تدارکات: مهدی کرمی.
«پروانه» در ۱۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای برای گروه فیلم و سریال شبکه سه تولید شده است.

هیچ نظری موجود نیست: