۱۳۹۲ فروردین ۲۸, چهارشنبه

بیست و نهم فروردین ماه نود و دو

جنجال سریال ” خیبر ” برای رمضان ۲۰۱۳/نمایش حضرت علی (ع)!!
حکم شلاق فرزاد جمشیدی مجری معروف شبکه قرآن تائید شد
فوری: GEM Junior را با رسیور های معمولی ببینید!
نسخه انگلیسی شبکه IFILM‌ این بار در ماهواره Thor 6 (0,8°W)


جنجال سریال ” خیبر ” برای رمضان ۲۰۱۳/نمایش حضرت علی (ع)!!
 
 بعد از جنجال رمضان گذشته مبنی بر پخش سریال  حسن ، حسین و سریال عمر امسال نیز شاهد یکی دیگر از سریال های تاریخی عربی هستیم. این سریال توسط شرکت «ایکومدیا» برای رمضان سال ۲۰۱۳ در حال ساخت است و در آن بازیگران مشهوری چون ایمن زیدان، پیر داغر، حلیل مرسی، سامح الصریطی، احمد ماهر و وسام البریحی بازی می‌کنند.
در سریال قطری «خیبر» که قرار است علاوه بر مصر در اردن و مراکش فیلمبرداری داشته باشد، بازیگرانی از اردن، مصر، سوریه، فلسطین، عراق و قطر حاضر هستند.
پیش از این داستان این سریال عبارت بود از: داستان یهودیان مدینه منوره و اقدامات آنها برای تفرقه بین مسلمانان در صدر اسلام که نهایتا منجر به جنگ خیبر می‌شود.
اما هم‌اکنون در داستان آن آمده است: این سریال بر حیات اجتماعی، اقتصادی و دینی یهودیان شبه جزیره و خروج آنها از این منطقه و داستان پیمان‌های آنها با قبایل مجاور خود و جنگ‌های مابین آنها تمرکز دارد و خصوصیات یهودیان و صفات و چگونگی شکل‌گیری دوستی و دشمنی در بین آنها را به تصویر می‌کشد.
باید دید در این سریال جنگ حضرت علی چگونه به تصویر در می آید ؟؟؟؟ کارگردان این سریال محمد عزیزه می باشد.
جنگ خیبر : سال ششم هجرت بود که پیامبر صلى الله علیه و آله عازم خیبر شد تا آخرین لانه فساد یهودیان را فتح کند و مسلمانان را از شر نقشه هاى شومشان برهاند.
یهودیان خیبر هیچ گمان نمى بردند که پیامبر صلى الله علیه و آله به جنگ آنان بیاید؛ چرا که حصارهاى بسیار بلند و اسلحه فراوان و عده بسیار داشتند. هر روز ده هزار جنگجو بیرون مى آمدند و صف مى کشیدند و مى گفتند: محمد با ما جنگ خواهد کرد؟ هرگز! یهودیانى هم که در مدینه بودند هنگامى که با پیامبر صلى الله علیه و آله براى جنگ خیبر آماده مى شدند مى گفتند: خیبر بسیار استوارتر از آن است که شما آن را فتح کنید.
اگر دژهاى خیبر و مردان آن را ببینید، پیش از رسیدن به آن باز خواهید گشت . خیبر دژهاى مرتفع بر قله هاى کوهها و آب فراوان و دایمى دارد. در خیبر هزار زره پوش هستند؛ اگر یارى آنها نبود، قبیله اسد و غطفان نمى توانستند جلوى هجوم اعراب را بگیرند؛ شما هرگز نمى توانید خیبر را بگیرید. اما یاران پیامبر صلى الله علیه و آله مى گفتند: خداوند به رسول خود وعده فرموده که خیبر را به غنیمت خواهد گرفت .
پیامبر به سود یهود خیبر بیرون رفت تا آنکه شبانگاهى کنار دژهاى ایشان فرود آمد، اتفاقا آن شبى که رسول خدا صلى الله علیه و آله به منطقه خیبر فرود آمد یهودیان بر نخواستند و خروسى هم آوایى سر نداد تا اینکه آفتاب طلوع کرد. یهودیان حصارهاى خود را بدون توجه گشودند و در حالى که بیل و ماله و تیشه همراه داشتند، براى کار روزانه بیرون آمدند و چون متوجه شدند که رسول خدا صلى الله علیه و آله در میدانى در آنجا فرود آمده اند، فریاد کشیدند: محمد و لشکر! و وحشت زده گریختند و وارد حصارهاى خود شدند. پیامبر صلى الله علیه و آله شروع به تکبیر گفتن فرمود و مى گفت : خیبر خراب شد. پیامبر صلى الله علیه و آله در منطقه اى به نام رجیع اردو زد و هر روز سپاه را براى جنگ با خیبریان گسیل مى داشت و برخى از دژهاى یهودیان را با بر جا گذاردن عده اى زخمى فتح مى کرد. لشکریان اسلام چون به حصار ناعم رسیدند، دفاع یهودیان در آنجا سخت تر بود. پیامبر صلى الله علیه و آله براى فتح این دژ نخست از مهاجرین و انصار به فرماندهى ابوبکر و عمر استفاده کرد، اما بدون آنکه کارى از پیش ببرند، به جایگاه خود باز گشتند.
چون پیامبر صلى الله علیه و آله چنین دیدند، فرمودند: فردا پرچم را به دست کسى خواهم داد که خداوند فتح و پیروزى را بر دست او خواهد داد؛ مردى که خدا و رسولش را دوست دارد و خدا و رسولش نیز او را دوست مى دارند. یاران شب را به صبح رساندند، در حالى که در این فکر بودند که پرچم فتح سر انجام به چه کسى واگذار مى گردد.
چون صبح شد، پیامبر صلى الله علیه و آله على بن ابى طالب علیه السلام را خواست . گفتند: یا رسول الله ، او از درد چشم مى نالد. فرمود: او را حاضر کنید. چون على علیه السلام حاضر شد، پیامبر صلى الله علیه و آله مقدارى از آب دهان بر دو چشم او مالید و برایش دعا کرد. چشمان امیر مؤ منان علیه السلام به برکت آب دهان پیامبر و دعاى آن حضرت شفا یافت .
آنگاه رسول خدا پرچم را به على علیه السلام دادند و براى او و یارانش دعا فرمودند که پیروز شوند.
نخستین کسى که از یهودیان همراه با کاروان خود بر مسلمانان حمله کرد، حارث ، برادر مرحب بود. مسلمانان پا به فرار گذاشتند؛ ولى على علیه السلام به تنهایى پایدارى فرمود و ضرباتى به یکدیگر زدند و سرانجام حارث به ضربت شمشیر امیر مؤ منان کشته شد.
یاران حارث به سوى حصار گریختند و وارد آن شدند و در را بستند. در این هنگام مرحب بیرون آمد و این رجز را خواند: در و دیوار خیبر مى داند که من مرحب هستم ؛ سراپا سلاح و پهلوان کار آزموده ؛ غالبا ضربه مى زنم و گاهى هم ضربه مى خورم .
على پیش آمد و رجزى در برابر او سرود و چنین گفت : من همان کسى هستم که مادرم مرا حیدر خوانده ؛ مرد دلاور و شیر بیشه ها. بازوان قوى و گردن نیرومند دارم و در میدان نبرد همانند شیر بیشه صاحب منظرى مهیب هستم .
رجزهاى دو قهرمان پایان پذیرفت . صداى ضربات شمشیر و نیزه هاى دو قهرمان اسلام و یهود وحشت عجیبى در دل ناظران به وجود آورد. ناگهان شمشیر برنده و کوبنده قهرمان اسلام بر فرق مرحب فرود آمد و سپر و کلاه خود و سنگ و سر را تا دندان دو نیم ساخت . این ضربت آن چنان سهمگین بود که برخى از دلاوران یهود که پشت سر مرحب ایستاده بودند، پا به فرار گذارده ، به دژ پناهنده شدند. على علیه السلام یهودیان فرارى را تا در حصار تعقیب کرد و در این کشمکش ، یک نفر از جنگجویان یهود با شمشیر بر سپر على علیه السلام زد و سپر از دست وى افتاد. على فورا متوجه در گردید و آن را از جاى خود کند و تا پایان کارزار به جاى سپر به کار برد. پس از آنکه آن را بر روى زمین افکند، هشت تن از نیرومندترین سربازان اسلام از جمله ابو رافع سعى کردند آن را از این رو به آن رو کنند! نتوانستند! در نتیجه قلعه اى که مسلمانان ده روز پشت آن معطل مانده بودند، در مدت کوتاهى گشوده شد

حکم شلاق فرزاد جمشیدی مجری معروف شبکه قرآن تائید شد
 
 حکم دادگاه یکی از مجریان که از چندی پیش داستان پرونده قضایی اش با حاشیه های بسیاری همراه شده بود، تایید شد.
به گزارش نیمروز به نقل از عصرخبر، پرونده این مجری مشهور که برای بررسی مجدد پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شده بود با تایید این نهار قضایی همراه شد.
بنابراین گزارش، چندی قبل دختر جوانی با مراجعه به دادگاه کیفری مدعی شد از سوی یکی از مجریان صدا و سیما مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. این در حالی است که این فرد با حضور در دادگاه ادعاهای دختر جوان را رد کرد.
پس از رسیدگی به موضوع در شعبه ۷۸ دادگاه کیفری مجری معروف از اتهام زنای به عنف با اکراه تبرئه شد اما به علت بزهکاری در ملاقات با شاکی پیش از اجرای صیغه به تحمل ۸۰ ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.
پس از صدور رای شاکی و متهم در مهلت قانونی به رای صادرشده اعتراض کردند که پرونده برای رسیگی و صدور حکم نهایی به دیوان عالی فرستاده شد و پس از بررسی پرونده حکم صادره از سوی دادگاه کیفری تهران تایید شد و با این اوصاف این مجری مشهور در آینده به اجرای حکم تن خواهد داد.

Dance By Randevo از امشب در AAA موزیک
 
مجموعه برنامه لتس دنس ، که به معرفی رقصنده های آمریکایی و اروپایی به سبک هیپ هاپ و رپری می پردازد و در آمریکا طرفدار زیادی پیدا کرده است امشب در شبکه فارسی AAA موزیک پخش شد. این برنامه سری جدید آن می باشد که هر هفته چهارشنبه ها ساعت ۹ روی ایر می رود.

فوری: GEM Junior را با رسیور های معمولی ببینید!
 
طبق وعده قبلی، فورمت تصویری تلویزیون GEM Junior به MPEG2 تغییر داده شد و هم اکنون با تمامی رسیور ها قابل دریافت می باشد.
برای دریافت این شبکه ها در مسیر یاهست، لطفا یک بار دیگر فرکانس ۱۱۸۸۰ عمودی، سیمبل ریت ۲۷۵۰۰ را سرچ نمایید.
برنامه هایی که در این تلویزیون تدارک دیده شده اند به زودی نظم و انسجام گرفته و کودکان و نوجوانان سرزمین را سرگرم خواهند نمود.

نسخه انگلیسی شبکه IFILM‌ این بار در ماهواره Thor 6 (0,8°W)
نسخه انگلیسی شبکه IFILM این بار در ماهواره Thor 6 در ۸ درجه غربی برای پوشش در اروپا بر روی ایر رفت به احتمال زیاد این فرکانس نهایی این شبکه در این ماهواره باشد چون در وبسایت خود شبکه نیز اعلام شده است .

مشخصات دریافت :
Thor 6 (0,8°W)
11958 GHz
pol. V
SR: 30000
FEC: 3/4
DVB-S2/8PSK
ID: iFilm
PID V: 1501 (MPEG-2/SD)
PID A: 2501/3501
PID PCR: 1501
SID: 501
PID PMT: 5501

هیچ نظری موجود نیست: