۱۳۹۲ فروردین ۱۰, شنبه

یازدهم فروردین ماه نود و دو



آگهی مذهبی تلویزیونی که بی‌موقع پخش می‌شود
پادشاهی متحده، بهترین میزبان برای تلویزیون‌های فارسی
اعلام رسمی کنار گذاشتن سیستم Cryptoworks
آگهی مذهبی تلویزیونی که بی‌موقع پخش می‌شود
 این نکته بر کسی پوشیده نیست که سازمان صداوسیما برای تامین بخشی از درآمد خود به پخش آگهی‌های بازرگانی مبادرت می‌کند.
صد البته نیز که در طول سال‌ها نرخ آگهی‌ها متفاوت شده و زمان پخش آن در میزان مبلغی که آگهی‌دهنده می‌دهد، تاثیر دارد. طی سال‌های اخیر نیز شبکه‌های مختلف پیش از پخش سریال‌ها و برنامه‌های پربیننده یا مسابقات ورزشی اقدام به پخش حجم وسیعی از تبلیغات تلویزیون می‌کنند.
در ایام نوروز امسال هم که شاید تلویزیون بیش از هر زمان دیگری به پخش تبلیغات نیاز دارد، پیش از شروع سریال «پایتخت۲» به کارگردانی «سیروس مقدم» که یکی از سریال‌های موفق تلویزیون است حجم بسیاری از تبلیغات را روانه آنتن می‌کند. اما پخش این تبلیغات فقط به پیش از سریال محدود نمی‌شود و معمولا هر شب درست در یکی از حساس‌ترین بخش‌های سریال نیز پخش آگهی‌های بازرگانی آغاز می‌شود.
اما نکته قابل تأمل در این ماجرا وقتی است که زمان درگیری ذهنی مخاطب با سریال و وقفه‌ای که پیش می‌آید و معمولا مخاطب از این رویداد ناراضی است تبلیغاتی روی آنتن می‌رود که از مضامین معنوی بهره گرفته‌اند.
پخش تبلیغاتی با مضامین دینی و مذهبی آن هم در زمانی که مخاطب نسبت به این رویداد ناراحت است، اقدامی است که مدیران تلویزیون بیشتر باید به آن توجه کنند.
این تبلیغات که مضمون مذهبی مناسبی هم دارد می تواند در نقطه ای مناسب تر انتخاب شود تا برای مخاطب دافعه ایجاد نکند.
پادشاهی متحده، بهترین میزبان برای تلویزیون‌های فارسی
پس از انقلاب ۱۹۷۹ در ایران، شبکه های تلویزیونی خصوصی در این کشور طبق قوانین جدیدش اجازه فعالیت پیدا نکردند. از این رو بسیاری از دست‌اندرکاران این عرصه، خاک ایران را به مقصد کشورهای غربی از جمله ایالات متحده ترک نمودند. یک دهه بعد در ایالت کالیفرنیا، «تلویزیون‌های ملی گرای ایرانی» با پشتیبانی «جمهوریخواهان ایالات متحده» ظهور یافتند. این شبکه‌های تلویزیونی از حمایت مردمی در ایران برخوردار بودند و با اقبال عمومی روبرو شدند. «تلویزیون ایرانی ملی» (NITV)، «شبکه ۱» (Channel 1) و «تلویزیون پارس» (Pars TV) نمونه‌هایی موفق از این شبکه‌های تلویزیونی بودند که از طریق ماهواره‌های مخابراتی برای کشور ایران پخش می‌شدند.
امروز با استقرار و تثبیت قدرت اجتماعی دموکرات‌های ایالات متحده به رهبری پرزیدنت «باراک اوباما»، پشتیبانی از «تلویزیون‌های ملی گرای ایرانی» کاملاً قطع شده است و موقعیت این شبکه‌های تلویزیونی به شدت رو به ضعف نهاده، به طوری که این تلویزیون‌ها قادر به تامین هزینه پخش خود بر روی ماهواره نیستند و بنابراین به پخش محدود در سطح ملی ایالت‌های متحده روی آورده‌اند. این رویکرد به اینجا ختم نشده و حتی در «شبکه خبری فارسی صدای آمریکا» (VOAPNN) که یک تلویزیون دولتی است، شاهد حذف چهره‌های ملی‌گرا مانند «امیرعباس فخرآور»، «احمدرضا بهارلو»، «لونا شاد»، «جمشید چالنگی» و «کامبیز حسینی» بوده‌ایم. این افراد میزبان‌ برنامه‌های تلویزیونی موفقی چون «میزگردی با شما»، «شباهنگ»، «تفسیر خبر» و «پارازیت» بوده‌اند.
این در حالیست که آن سوی اقیانوس اطلس شمالی در «پادشاهی متحده» (بریتانیا) این روزها شرایط متفاوتی حاکم است. رشد شبکه‌های تلویزیونی فارسی در این کشور، برخلاف «ایالات متحده» بسیار چشم‌گیر بوده است. شبکه‌های تلویزیونی مدرن فارسی که با پرسنل جوان افغان، ایرانی و بریتانیایی توانسته‌اند در جذب مخاطبین فارسی از همتایان آمریکایی خود پیشی بگیرند. برخی از این شبکه‌های تلویزیونی دفاتر دوم خود را در شهر رسانه‌ای دبی از امارات متحده عربی نیز مستقر نموده‌اند. «بی‌بی‌سی فارسی» (BBC Persian)، «من و تو۱» (Manoto 1)، «تلویزیون رها» (Raha TV)، «تلویزیون ایران فردا» (Irane Farda TV)، «تلویزیون جی ای ام» (GEM TV) و «پرشین تون» (‌‌Persian Toon) نمونه‌های موفقی از این شبکه‌های تلویزیونی هستند که از طریق ماهواره، خانه‌های بینندگان فارسی‌زبان به ویژه ایرانیان را تسخیر نموده‌اند. بنابراین می توان با جرات گفت که این روزها «پاشاهی متحده» (بریتانیا)، بهترین میزبان برای فعالیت شبکه‌های تلویزیونی فارسی است.
اعلام رسمی کنار گذاشتن سیستم Cryptoworks
 امروز پلت فرم ماهواره ایی Arqiva رسما اعلام کرد :
 دو شبکه بزرگسالان در ماهواره Astra 4A موقعیت ۴٫۸ درجه شرقی به سیستم Viaccess PC 4.0 سوئیچ کردند . به گزارش امروزناء بینندگان غیر قانونی و دریافت کانال با استفاده از EMU علت اصلی این کار عنوان شده و به زودی شبکه معروف Travel Channel نیز از دسترس این بینندگان خارج خواهد شد .
این پکیج در اپراتورهای کابلی و از ماهواره پخش می شود
12.111 GHz, pol V, SR 27500, FEC 5/6, DVB-S/QPSK

هیچ نظری موجود نیست: